عبدالوحید هاشمزهی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نهال های کاج توپی، کاج تهران، نارون، سرو، زیتون تلخ، توت کاتوزیا، نخل زینتی، سنجد، بید، شاهپسند، کرچک، ناترک، گل فصلی، گل یخ، شب بو، همیشه بهار، اطلسی، لاله عباسی، ابریشم و اوکالیپتوس در سه روز گذشته میان شهروندان خاشی توزیع شده است.
وی افزود: از امروز نیز کار توزیع نهال در مدارس خاش آغاز شده و تا پایان هفته منابع طبیعی و اواخر امسال نهال های دیگری هم توزیع می شود.
معاون شهردار خاش ادامه داد: از 20 اسفند تا پایان نوروز 96 کار کاشت گل ها و گیاهان زینتی در شهر خاش انجام می شود.
هاشمزهی بیان کرد: با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت مراسم کاشت نهال به یاد شهیدان نیز با همکاری شهرداری خاش در دانشکده صنعت و معدن برگزار شد.
به گزارش ایرنا همچنین امروز به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی و شماری از مسئولان خاش جشن درختکاری در روستای ناصرآباد بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد.
کارکنان بهداشت و درمان و رابطان سلامت مردمی و ادارات خاش هم به همین مناسبت اقدام به کاشت نهال کردند.
همچنین با حضور فرماندار و مقامات محلی با تلاش جمعیت هلال احمر طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) با هدف آماده سازی خانواده ها برای مقابله با شرایط بحرانی در روستای ناصرآباد خاش کلید خورد.
محمدامین حسین زهی رئیس جمعیت هلال احمر خاش گفت: با اجرای این طرح افزون بر 600 خانوار این شهرستان زیر پوشش فعالیت های امدادی قرار می گیرند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده و قله آتشفشانی و نیمه فعال تفتان «بام شرق ایران» در محدوده این شهرستان قرار دارد.
7310**3042 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.