به گزارش ایرنا، محسن انصاری شنبه شب در آیین یادواره سرداران و 230 شهید شهرستان گناوه در مصلای جمعه افزود: شهدا در وصیت نامه های خود همواره توصیه کردند حرف امام و رهبر را که الهام گرفته از امام زمان (عج) است نباید آن را روی زمین بگذاریم.
وی اظهارکرد: امروز جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا با اقتدار در جهان می درخشد و به موفقیت و پیشرفت های بزرگی نایل شده است.
وی گفت: اگر کشور ایران اسلامی هم اینک در امنیت کامل بسر می برد و به پیشرفت های هسته ای، علمی و پزشکی در عرصه های جهانی نایل شده به برکت خون شهدای عزیز است که باید این عظمت و اقتدار را حفظ و به نسل های آینده انتقال دهیم.
قائم مقام بنیادشهید و امورایثارگران ادامه داد: امروز درحالیکه در داخل و مرزهای کشور امنیت کامل وجود دارد در مرزهای رژیم غاصب اسرائیل ناامنی حاکم شده که این ثمره خون شهداست.
وی گفت: ادامه حیات انقلاب اسلامی تا امروز و در آینده همانگونه که رهبرمعظم انقلاب همواره بر آن تاکید دارند، در گرو زنده نگه داشتن نام و یادوخاطره شهداست.
وی اظهارکرد: زنده نگه داشتن یادوخاطره شهدا از مهم ترین اهداف برگزاری یادواره آنان است که جان و مال و هستی خود را در راه دفاع از میهن و اسلام و انقلاب فدا کردند.
انصاری با بیان اینکه در شعارها می گوییم باید راه شهید را ادامه داد، نیازمند الزاماتی است، گفت: شناختن شهدا و تداوم راه آنان، تبعیت پذیری از ولایت فقیه، مقابله با نظام سلطه، وحدت و اتحاد و یکپارچگی از سفارش های مهم شهداست که همه باید به آن پایبند باشیم.
وی به ویژگی های شهدا اشاره کرد و افزود: تبعیت از فرمان امام راحل مهم ترین ویژگی های این بزرگواران بود که همه وظیفه داریم آن را تا زمان ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه دهیم.
قائم مقام بنیادشهید وامورایثارگران گفت: رزمندگان اسلام در طول دوران دفاع مقدس هرگاه ندای رهبر خود را می شنیدند آرام و قرار نداشتند و سراسیمه به جبهه های حق علیه باطل می شتافتند.
وی افزود: همانگونه که شهدای کربلا از همه سنین و اقشار بودند، شهدای عصر خمینی نیز همانند آن شهدا هستند.
وی، دین و اسلام داری و خدامحوری را از دیگر ویژگی های شهدا دانست و گفت: رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس افتخارات و حماسه های بزرگی آفریدند که همیشه در اذهان ماندگار خواهد بود.
انصاری بیان کرد: وظیفه مردم درقبال خون شهدا و خانواده های معظم آنان مهم و سنگین است و همه باید با تبعیت از ولی امر مسلمین راه آنان را که رمز ماندگاری انقلاب است، ادامه دهیم.
امام جمعه گناوه گفت: شهدا حق بزرگی بر گردن ملت دارند و همه موظف به حفاظت و پاسداری از راه و آرمان های شهدا هستیم.
حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید بیعت با شهدا از مهم ترین اهداف برپایی یادواره آنهاست.
وی از تلاش و زحمات ستاد یادواره شهدا و متولیان برگزاری آن تقدیر کرد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر 230 شهید در دوران دفاع مقدس تقیم میهن و انقلاب کرده است.
6164/6043** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.