به گزارش خبرنگار ایرنا، این جشنواره همزمان با نخستین روز از هفته احسان ونیکوکاری با حضور چند چهره ورزشی و هنرمندان سینما و نیکوکاران آملی در حالی برگزار شد که ایتام بر روی کاغذ آرزوهای خود را نوشتند و روی درخت آرزوهای این جشنواره گره زده بودند.
نیکوکاران وشهروندان مازندرانی که به این جشنواره دعوت شده بودند و نیز از سوی سازمان خیریه آبشارعاطفه های شهرستان آمل که میزبان برگزاری این جشنواره بوده، بخشی از آرزوهای این ایتام را درپایان این مراسم با اهدای کمک های نقدی و نیز غیرنقدی برآورده کردند.
لبخند رضایتی که یتیم های شرکت کننده از دریافت کادوهای ویژه قبل از عیدنوروزشان دریافت کرده بودند و شادمان به خانه ها بازگشتند ، دیدنی بود.
مسئول خیریه آبشار عاطفه های شهرستان آمل، گفت: این طرح نخستین بار و به پیشنهاد این سازمان مطرح وبا موافقت مسئولان کشوری سازمان آبشارعاطفه ها در آمل برگزار شد.
حسین رمضانی با بیان اینکه بیش از هزار یتیم مازندرانی زیرپوشش خدمات حمایتی ومستمر سازمان خیریه مردم نهاد آبشارعاطفه های این استان هستند، اضافه کرد: متاسفانه اکنون فقط کمتر از 500 یتیم مازندرانی دارای حامی وبقیه نیز بدون حامی دائمی هستند.
وی افزود: یکی از اهداف مهم این جشنواره، شاد کردن یتیم های استان که بدون حامی وخانواده درآستانه عید نوروزبوده که سازمان خیریه آبشارعاطفه ها با کمک گیری از نیکوکاران استان وشهرستان آمل بخشی از نیازهای آنان را تامین کرده است.
مسئول خیریه آبشار عاطفه های شهرستان آمل اضافه کرد: دراین جشنواره بیش از 10 دستگاه دوچرخه، 300 دست انواع لوازم ورزشی، 200 عدد کارت هدیه 100 و200هزار تومانی و دهها کمک نقدی دیگر همزمان با برگزاری نخستین جشنواره ملی ایتام، میان یتیم های استان توزیع شد.
رمضانی اضافه کرد: هدف دیگر از برگزاری جشنواره ایتام، سوق دادن نیکوکاران برای زیرپوشش گرفتن یتیم به عنوان حامیان دائمی آنها است که بتوانند به صورت ماهانه به آنان مستمری پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 5هزار مددجوی این استان زیرپوشش خدمات حمایتی این سازمان هستند، اضافه کرد: ازاین شمار بیش از یکهزار و500مددجو در شهرستان آمل به صورت موردی ودائمی از خدمات حمایتی این سازمان در طول سال بهره مند هستند.
رمضانی ادامه داد: این سازمان به عنوان یک مرکز غیردولتی که بر پایه کمکهای مردمی شکل گرفته هیچ محدودیتی برای پذیرش محرومان نداشته و از همه توان و ظرفیتهای عطوفت و مهربانی مردم برای حمایت از محرومان یاری گرفته است.
** کاهش دغدغه های معیشتی مردم خواست جدی دولت یازدهم
به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هم دراین جشنواره، کاهش دغدغه های معیشتی مردم و برطرف شدن مشکلات آن را یکی از اولویت های دولت یازدهم دراین حوزه دانست.
سیدهادی حسینی گفت که کار اصلی دولت و مجلس شورای اسلامی در سالهای اخیر کم کردن مشکلات وبرطرف کردن نیازهای معیشتی مردم بوده وطرح های حمایتی دولت یازدهم نیز دراین حوزه قابل دفاع بوده است.
وی افزود: آنچه که اکنون در همه شهرهای کشور انتظار جدی است، ایجاد یک فضای با تعامل و سعه صدر و تحمل در بین مدیران دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات موجود است.
معاون حقوقی امورمجلس واستان های وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به اینکه وجود برخی مشکلات پیش روی جوانان، خانواده ها را نیز نگران کرده است، افزود: آنچه که از همه بیشتر و به عنوان یک معضل فکر اکثر خانواده ها را به خود مشغول کرده، بیکاری است.
معاون حقوقی امورمجلس واستان های وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی همچنین با اختصاص 2 سکه بهار آزادی برای کمک به ایتام زیرپوشش سازمان خیریه آبشارعاطفه های مازندران گفت: همه یتیم های زیرپوشش این سازمان ونیز بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان می توانند از خدمات کتابخانه های عمومی مازندران به صورت رایگان با عضویت دائمی آن بهره مند شوند.
خبرنگار: مهدی غلامی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
1899ک/7327
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.