به گزارش خبرنگار ایرنا، همایش تجلیل از فعالین کانون های فرهنگی هنری مساجد با محوریت رونمایی از چهار کتاب ترجمه شده به زبان عربی در حوزه علوم دینی شامگاه دوشنبه با حضور مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان، فرماندار سروآباد، روحانیون و ماموستایان منطقه و جمعی از مسئولین شهرستانی در محل سالن تبلیغات اسلامی شهرستان سروآباد برگزار شد.

*** نقش مساجد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی بی بدیل است
فرماندار شهرستان سروآباد با اشاره به جایگاه مساجد در تعالیم الهی اظهار کرد: مساجد به عنوان خانه خداوند متعال محلی برای عبادت و راز و نیاز انسان ها و مکانی مقدس برای راهنمایی و هدایت بشر به سوی سعادت دنیوی و اخروی است.
علی مفاخری ادامه داد: امروز مساجد در کنار وجهه اصلی آنها که عبادت است، مکانی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی است، که نمونه آن را می توان در زمان هشت سال دفاع مقدس مشاهده کرد.
وی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از مساجد به عنوان مکان های فرهنگی و هنری نیز استفاده می شد و امروز هم برای برگزاری انتخابات از مساجد برای جمع آوری آرای مردم استفاده می شود.
وی مساجد را سنگری محکم برای مبارزه با دشمنان دانست و افزود: باتوجه به اینکه مساجد مکانی مقدس و محلی برای وحدت و اتحاد بیشتر مسلمانان است، دشمنان در تلاش هستند نقش مساجد را در جوامع اسلامی کم رنگ کنند.
فرماندار سروآباد با اشاره به جنگ نرم دشمنان علیه جهان اسلام گفت: باتوجه به ظرفیت های بسیار مساجد، این مکان های مذهبی می توانند پایگاهی قوی برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان باشد، بنابراین استفاده از تمام ظرفیت های آن در راستای مقابله با نقشه های دشمنان یک ضرورت است
او به نقش روحانیون و ماموستایان اشاره کرد و افزود: روحانیون و امامان جماعت فرمانده هان مساجد هستند که با روشنگری های خود و تبیین اصول دینی برای مسلمانان نقش بسیار مثبتی در مبارزه با هجمه های فرهنگی دشمنان دارد.

*** در قلب اروپا و آمریکا مساجد منادی وحدت هستند
امام جمعه موقت سروآباد نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: امروز در قلب اروپا و آمریکا مساجد به عنوان منادی وحدت و اتحاد مسلمانان است.
ماموستا سید عبدالقادر حسینی ادامه داد: ترقی و اعتلای دین اسلام در جهان مرهون اخلاص و وفاداری اصحاب رسول الله (ص) و شهدای صدر اسلام تابه امروز است.
او به جایگاه علما و روحانیون اشاره کرد و افزود: مجاهدان واقعی فی سبیل الله روحانیون و امامان جماعات هستند که امروز در اوج قناعت در حال نشر احکامات الهی و راهنمایی مسلمانان به سوی سعادت دنیوی و اخروی هستند.
وی اضافه کرد: توجه بیشتر و رفع نیازهای روحانیون و امامان جماعات به ویژه در روستاها برای مقابله با تهدیدات دشمنان و آگاهی بخشی در جامعه یک نیاز و ضرورت است.

*** روحانیون رکن اول مساجد هستند
مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: ظالمان و حاکمان برای بقای قدرت خود کاخ و توپ و تفنگ می سازند در حالی که دین اسلام برای تربیت انسان به سوی سعادت مساجد را می سازد.
کامل گلباغی ادامه داد: خداوند متعال برای هدایت بشر به سوی روشنایی و رهایی از ظلمت و تاریکی 124 هزار پیامبر را به سوی بشریت فرستاد برای اینکه مسلمانان از راه راست منحرف نشوند.
وی اضافه کرد: امروزه مساجد مکانی مهم برای هدایت مسلمانان و تقویت اتحاد آنها برای مقابله با نقشه های شوم و پلید دشمنان بوده و تا زمانی که چراغ های مساجد روشن و نورانی باشند مسلمانان همواره پیروز و سربلند هستند.
او افزود: رهبر معظم انقلاب با علم و آگاهی به نقش مساجد در سال 71 کانون های فرهنگی هنری مساجد را در راستای جلوگیری از هجمه های فرهنگی دشمنان تاسیس کردند.
وی گفت: رکن اول مساجد به عنوان پایگاه های منادی وحدت در جامعه روحانیون و امامان جماعت بوده و رکن دیگر آن اقشار مختلف مردم هستند که در پشت سر امام جماعت برای ادای فریضه نماز قرار می گیرند.
مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند بهترین ابزار و اسلحه برای جلوگیری از ورود باورها و ارزش های ضد دینی به جامعه مورد استفاده قرار گیرند، بنابراین توجه بیشتر به آنها و حضور مردم در این مکان های مذهبی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان یک ضرورت است.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از چهار کتاب ترجمه شده به زبان عربی در حوزه علوم دینی توسط ماموستا سعید اکبری امام جماعت مسجد جامع شهر سروآباد رونمایی و ضمن تقدیر و تجلیل از وی، از 10 نفر از فعالین کانون های فرهنگی هنری مساجد تقدیر و تجلیل شد.
هم اکنون در شهرستان سروآباد 25 کانون فرهنگی هنری مساجد فعال است.
شهرستان سروآباد در فاصله 90 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/1904
**خبرنگار: فرزاد آداک /**انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.