به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده عصر سه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان افزود: همانطوری که در بحث های اقتصادی در تقابل بسیار سختی با کشورهای غربی و دشمنان نظام هستیم در بحث های اجتماعی این موضوع بسیار شدیدتر است.
وی با تاکید بر اینکه هریک از ما مسئولان در محضر خدا پاسخگو هستیم ادامه داد: اگر جوانی بر اثر ضعف برنامه ریزی و نبود برنامه های فرهنگی و آموزشی دچار لغزش و گرفتار آسیب های اجتماعی شود، مسئولان پاسخگو هستند.
جبارزاده گفت: آثار تهاجم فرهنگی افزایش میزان طلاق مشاهده می شود در صورتی که طلاق در دین ما نکوهیده است.
وی با اشاره به اینکه با تلاش همه مسئولان دولتی و همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی اعتیاد در آذربایجان شرقی مهار شده است، اظهارکرد: هر روز از تعداد گرفتاران در بند این بلای خانه مان سوز کاسته می شود و در سطح کشور همه مردم متوجه شده اند که با همت مدیران ومسئولان آذربایجان شرقی اعتیاد مهار شده است و ثابت کردیم با همت می شود آن را کنترل کرد.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مبارزه با اعتیاد به صورت کار مستمر در این استان با انگیزه تر از گذشته ادامه دارد، ادامه داد: برای مهار چهار آسیب دیگر اجتماعی نیازمند همت جمعی دوباره مسئولان هستیم و از دانشگاهیان می خواهیم که راه حل علمی برای کاهش این آسیب ها ارائه دهند.
وی اظهارکرد: اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، مفاسد اخلاقی و بی بندو باری پنج آسیب اجتماعی مهمی است که باید با تلاش دسته جمعی مسئولان آن ها را کنترل کنیم.
جبارزاده گفت: اطمینان دارم با نیت خیر و اراده قوی مدیران استانی خواهیم توانست این آسیب ها را کاهش دهیم.
وی اضافه کرد: بررسی تهدیدات فضای مجازی از سوی دانشگاه تبریز و اعتیاد از سوی دانشگاه شهید مدنی در حال انجام است که منتظر ارائه نتایج علمی و راه حل های عملی این مراکز هستیم.
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشار دهنده: پرویز انصاری
6120/3071

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.