به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینیان روز پنجشنبه به مناسبت گرامیداشت نهم دی ماه در حسینه ابوالفضل دامغان، هواپرستی را یکی از علل پیدایش فتنه ذکر کرد و افزود : همه ما باید در منش و روش سیاسی و اجتماعی خود از هوای نفس مراقبت کنیم تا گرفتار آن نشویم.
وی بدعت را عامل دیگر پیدایش فتنه شمرد و اظهار داشت : کشور دارای سه قوه و قانون های خاصی است و هر کس مشکلی دارد باید با مراجعه به مراجع قضایی درصدد رفع مشکلات خود برآید و این که هر فردی به مقصود خود نرسید فتنه انگیزی کند، مردم را در برابر حکومت و ولایت و نظام قرار دهد ، بدعت نموده است.
وی خاطرنشان کرد : فتنه گری در سال 88 کام مردم را تلخ کرد ، شورش، طغیان، گناه ورزی، آشفتگی و بر هم زدن نظم را می توان از آثار مهم فتنه برشمرد.
امام جمعه دامغان تصریح کرد : خواندن زندگینامه افرادی همچون طلحه، زبیر، شمر، عمرسعد به ما گوش زد می کند که همواره در زندگی خود بصیرت داشته باشیم و از هوای نفس پیروی نکنیم.
حسینیان با تاکید بر ادامه حضور مردم در صحنه ادامه داد : 9 دی یادآور عزت و شرافت مردم است که پس از اهانت به امام (ره) و به آتش کشیدن پرچم عزای امام حسین (ع) و اهانت به روز عاشورا ، مردم به ندای رهبری را لبیک گفتند و نشان دادند که همواره پشتیبان نظام، رهبر و ولایت فقیه هستند.
وی تصریح کرد :امروز دنیا به دنبال ایجاد فتنه از راه ماهواره، فضای مجازی و اعتقادات مردم ایران است که امروز اعلام می کنیم ما مردمی هوشمند، غیور، عزتمند، مقتدر هستیم و پای متجاوز را از کشور بیرون خواهیم کرد.
6026
انتشار دهنده: جانعلی فتحی

منبع ‫:‬ ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.