سید شمس الدین مراثی روز شنبه در جلسه تعاونگران و جمعی از اعضای شعبه بانک توسعه تعاون شهرستان عجب شیر گفت: با وجود ظرفیت ‌های بالقوه و بالفعل در شهرستان، این تعاونی ها می ‌توانند در توسعه این شهرستان نقش مؤثری داشته باشند.
وی با اشاره به اقدامات و حمایت های دولت از تعاونی ها خاطر نشان کرد: رویکرد دولت در جهت حمایت از تولید و توسعه تعاونی ها است و امروزه تعاونی ها با اقدامات موثر و فعالیت های اقتصادی خود نقش مهمی را در ایجاد اشتغال ایفا می کنند.
مراثی با بیان اینکه 2 هزار و 123 شغل به شکل مستقیم از طریق 129 تعاونی در این شهرستان ایجاد شده است گفت: فلسفه وجودی شرکت های تعاونی در واقع بهبود بخشیدن وضع اقتصادی مردم است.
وی با بیان اینکه تعاونی های شهرستان عجب شیر در 39 بخش فعال هستند افزود: این تعاونی ها با 67هزارو427عضو و با سرمایه اولیه 60 میلیارد ریالی مشغول فعالیت هستند.
وی با ابراز خرسندی از ادامه فعالیت بانک توسعه تعاون در عجب شیر با مشارکت مردمی، افزود: با فعالیت این بانک امکان سوق دادن سرمایه های این شهرستان به بخش تعاون فراهم شده و ارائه تسهیلات لازم به بخش تعاون و کشاورزان این منطقه آسان می شود.
وی افزود: این بانک نقش مهمی در حمایت از تعاونی ها دارد و نبود این بانک به محرومیت تعاونی های این شهرستان از مزایای بانکی می انجامید.
مراثی از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک توسعه و تعاون به عنوان موتور محرکه رونق بخش تعاون در شهرستان یاد کرد و گفت: همکاری همه جانبه این اداره با بانک یاد شده برای پیشبرد اهداف ضروری است.
وی با اشاره به نقش بانک توسعه تعاون در رونق اقتصاد تعاونی خاطر نشان کرد: این بانک از پتانسیل خوبی برای کمک به تعاونی شهرستان برخوردار است و تسهیلات آن، برای رونق بخش تعاون و ایجاد اشتغال به کار گرفته می شود.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار: عیسی عطاپور**
7485/3077

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.