علی رحمانی روزشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: هنگام برنامه ریزی آغاز اجرای پروژه فاضلاب تیران به حساسیت های اجتماعی اجرای این پروژه توجه نشد واکنون این حساسیت ها موجب بروز موانعی پیش روی اجرای پروژه شده است.
وی بیان کرد:احداث نشدن تصفیه خانه فاضلاب پیش از اجرای شبکه و تحمیل هزینه به پیمانکار در اجرای شبکه از مشکلات و بی برنامگی هایی است که در اجرای این پروژه بزرگ وجود دارد.
فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه پروژه فاضلاب تیران ازپروژه های مهم شرکت آب وفاضلاب وبخش خصوصی است، گفت: فرمانداری نقش نظارتی داشته و مشکلات پروژه باید از سوی دستگاه اداری مربوطه پیگیری شود و زمانی که در اجرای تصفیه خانه اعتراض مردمی به وجود آمد فرمانداری برای رسیدگی وارد موضوع شده و تاکنون جلسات متعددی با شورای اسلامی نهضت آباد که قرار است تصفیه خانه در آن منطقه احداث شود و پیمانکار و مسئولان محلی برگزار کرده است.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع جلسه ای در ماه گذشته با سرمایه گذار، مسئول دفتر نماینده مجلس، اعضای شورای اسلامی روستای نهضت آباد، شرکت آب و فاضلاب وشورای شهر تیران در فرمانداری تیران و کرون تشکیل شد و تفاهم نامه ای با هفت بند تدوین شد تا اینکه این تصفیه خانه احداث شود که در این تفاهم نامه برای شورای نهضت آباد امضا خود را منوط به جلسه با نماینده مجلس و فرمانداری نجف آباد گذاشتند که تاکنون این تفاهم نامه امضا نشده است.
رحمانی آخرین وضعیت اجرای این پروژه را اعلام وضعیت به استانداری و درخواست تعیین تکلیف در این خصوص اعلام کرد و گفت: پروژه فاضلاب تیران یک پروژه بزرگ، ملی و الگو و بسیارخوب است اما بی تدبیری و پرداختن تنها به جنبه های تبلیغی این پروژه و عدم تشخیص مهندسی و نگاه همه جانبه موجب بروز این چنین مشکلاتی شده است.
وی اضافه کرد: پس از تعیین تکلیف استانداری اصفهان در این خصوص این پروژه احداث تصفیه خانه بدون هیچ وقفه ای اجرا می شود و اتصال شبکه به تصفیه خانه اجرایی و زمینه بهره برداری از آن فراهم می شود.
فرماندار تیران و کرون خاطرنشان کرد: تدبیر فرمانداری بر اجرای پروژه به صورت مسالمت آمیز و در یک سیستم منطقی و به دور از اختلافات، اعتراضات و نگرانی هاست.
وی با اشاره به تفسیر و بیان غلط نسبت به این موضوع توسط برخی از افراد، گفت: برخی افراد با وجود اینکه از روند کار پروژه و پیگیری ها با خبر هستند اما با بی تدبیری و بیان غلط موضوع به مردم و مسئولان اذهان عمومی را تخریب می کنند که چنین رفتاری باعث می شود اجرای پروژه از بستر واقعی خود خارج شود.
اجرای پروژه فاضلاب تیران از اوایل سال 92 مطرح و فعالیت های مربوط انتخاب پیمانکار و طی مراحل قانونی آن آغاز شد که درنهایت در سال 93 آغاز شد.
تاکنون اجرای شبکه فاضلاب در شهر انجام شده ولی احداث تصفیه خانه با مشکل روبرو شده است.
شهرستان تیران و کرون در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
مهد/ 7153/ 6022 - انتشار : عمادی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.