سرهنگ محمد اسکندری روز چهارشنبه در نشست خبری، اظهار کرد: پس از ادغام جهاد سازندگی با وزارت جهاد کشاورزی، فعالیت جهادی در قالب بسیج سازندگی ادامه یافت و بسیج توانست ظرفیت‌های بالای جهادگران را هدایت کند.

وی افزود: فلسفه بسیج سازندگی، استفاده از ظرفیت‌ عظیم جوانان در محرومیت زدایی کشور و نهادینه ساختن اقتصاد مقاومتی است، همان طوری که باور و اعتقاد امام (ره) به جوانان باعث شد تا جوانان عهده دار فرماندهی عملیات باشند و ظرفیت‌های آنان شکوفا شود.

وی با بیان این‌که گروه‌های جهادی در تمامی ایام سال، مشغول محرومیت زدایی در روستاهای محروم هستند، گفت: این گروه‌ها با حداقل امکانات و اعتبارات به صورت داوطلبانه و برای رضای مردم، تمام سختی‌ها را به جان می‌خرند و کار می‌کنند.

سرهنگ اسکندری در خصوص اقدامات سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا در مورد شیوع کرونا، اظهار کرد: در اوایل شیوع کرونا در کشور، قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (ع) در سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا شکل گرفت و تاکنون نیز به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند.

وی گفت: تاکنون ۸۴ هزار و ۱۳۲ خانواده آسیب دیده از کرونا در سطح استان آذربایجان‌شرقی توسط پایگاه‌های مقاومت استان شناسایی شده است.

وی ادامه داد: در مجموع تاکنون ۱۰۵ هزار بسته معیشتی توسط این سازمان توزیع شده است که ۷۵ هزار بسته از این تعداد در قالب رزمایش مواسات و همدلی مومنانه بوده و نزدیک به ۲۳ میلیارد تومان از ظرفیت مردم و خیران برای تهیه این بسته‌های معیشتی صرف شده است.

مسوول بسیج سازندگی سپاه عاشورا، خاطرنشان کرد: بسیجیان جهادگر، سه رزمایش برای کمک به نیازمندان را در طول ماه مبارک رمضان انجام خواهند داد که اولین رزمایش در قالب ۴۰ هزار بسته معیشتی در آستانه ورود به رمضان توزیع شد، دومین رزمایش نیز روز شنبه، ۲۰ اردیبهشت و سومین رزمایش نیز در روز عید فطر برگزار می‌شود.

وی متذکر شد: تمامی افرادی که به خاطر کرونا، معیشت و اقتصادشان آسیب دیده است جامعه هدف توزیع بسته‌های معیشتی بسیج سازندگی است.

وی در خصوص سایر اقدامات بسیح سازندگی سپاه عاشورا، گفت: ضدعفونی معابر شهری و روستایی با همکاری ۳۵ هزار نفر در قالب ۵۷۰۰ گروه جهادی انجام شد و کادر درمانی بسیجی نیز در حوزه بهداشت و درمان کمک بسیاری کردند.

سرهنگ اسکندری افزود: تاکنون ۲ هزار و ۶۳۲ گروه جهادی محله‌ سازماندهی شده و بر اساس هدف گذاری امسال یکهزار و ۱۹۳ گروه جهادی جدید نیز افزوده خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در سال‌های اخیر، ۹۴۴ پروژه عمرانی با اعتبار ۷۱۲ میلیارد ریال توسط این سازمان به بهره برداری رسیده و تحویل مناطق محروم شده است؛ گفت: در راستای اشتغال زایی نیز ۸۵۵ صندوق قرض الحسنه در محلات مختلف با مشارکت مردم راه اندازی شده است.

وی افزود: ۱۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به افراد کارآفرین، پرداخت شده است که با راه اندازی واحدهای کوچک و مشاغل خانگی موجب فعالیت ۱۳ هزار و ۶۵۲ نفر شد.

مسوول بسیج سازندگی سپاه عاشورا، اظهار کرد: در تفاهم نامه‌ای با نهادهای دیگر، به ۹۸ هزار نفر آموزش‌های تخصصی ارائه شده است و پس از دریافت گواهی مهارت از تسهیلات استفاده کردند.

وی با بیان این‌که در سال ۹۸، شاهد انقلابی در بخش ساخت خانه‌های محروم بودیم، گفت: در سال ۹۹، دو هدف عمده عملیاتی توسعه و توانمندسازی گروه‌های جهادی و اشتغال زایی در راستای اقدامات سازمان بسیج سازندگی قرار دارد تا با رفع موانع تولید و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، اشتغال زایی برای حدود ۱۰ هزار جوان هدف گذاری شده است.

وی در خصوص اقدامات این سازمان در زمان زلزله سال گذشته میانه، گفت: تشکیل قرارگاه امدادرسانی، اعزام ۱۸۶ گروه جهادی متشکل از ۱۳ هزار و ۱۲۲ نفر جهادگر به همراه ۱۴۲ دستگاه ماشین آلات سنگین سپاه، تهیه و توزیع ۹۴ هزار غذای گرم بین زلزله زدگان، توزیع ۲۳۳ کانکس، ۸۴۱ بخاری برقی و ۱۳۰ بخاری گازی و اعزام ۸۴ اکیپ پزشکی به مناطق زلزله زده توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا انجام شد.

وی ادامه داد: خانه‌های خانواده ریحانه و زهرا، دو فرزندی که در زلزله میانه و سراب جان خود را از دست دادند، تقریبا رو به اتمام است.

سرهنگ اسکندری خاطرنشان کرد: در تفاهم نامه‌ای با کمیته امداد استان، مقرر شده است تا ۱۳۰ واحد میسکونی در مناطق زلزله زده میانه و سراب توسط بسیجیان جهادگر ساخته شود.

وی اعلام کرد: تاکنون کسی از اعضای سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا به کرونا مبتلا نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.