به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسکندری ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تأسیس بسیج سازندگی، فلسفه این نهاد را استفاده از ظرفیت‌های جوانان و عموم مردم برای سازندگی و تحقق اقتصاد مقاومتی دانسته و گفت: اقتصاد مقاومتی با تکیه بر داشته‌های داخل محقق می‌شود که مهم‌ترین داشته را می‌توان همین روحیه جوانان کشور دانست که اگر به آنان اعتماد شود، قطعاً جواب این اعتماد را خواهند داد.

وی با اشاره به تلاش گروه‌های جهادی در تمامی ایام سال گفت: در مساله بیماری کرونا نیز از اولین ساعات شیوع بیماری، پدافند زیستی امام رضا (ع) به صورت شبانه روزی تلاش خود را آغاز کرده و حتی لحظه سال تحویل نیز در حال برنامه ریزی برای کم کردن بار این بیماری برای مردم بود.

اسکندری ادامه داد: همانطور که بسیج سازندگی در دهه ۶۰ توانست گام بزرگی در راستای ریشه کنی فلج اطفال بردارد، حالا نیز در حال تلاش برای کاهش شیوع بیماری و کمک‌های دیگر در این زمینه است.

۲۱۲ کارگاه تولید ماسک توسط بسیجیان فعال شد

وی گفت: در این راستا، ۲۱۲ کارگاه تولید ماسک در سطح استان توسط این جهادگران فعال شد که منجر به تولید دو و نیم میلیون ماسک تاکنون شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا با اشاره به تدبیر بسیج سازندگی برای افراد آسیب دیده از بیماری کرونا نیز گفت: پایگاه‌های مقاومت در محلات مختلف وظیفه شناسایی افراد آسیب دیده اقتصادی از کرونا را برعهده گرفتند که بانک جامعی نیز در این زمینه ایجاد و در مجموع، ۸۴ هزار نفر فرد آسیب دیده اقتصادی شناسایی شد که در گام‌های بعدی سعی در تهیه بسته‌های معیشتی برای این افراد خواهد شد.

توزیع ۱۰۵ هزار بسته معیشتی از ابتدای شیوع بیماری کرونا

اسکندری ادامه داد: از اولین روزهای شیوع بیماری کرونا، ۱۰۵ هزار بسته معیشتی در سطح استان پخش شده که اگر بخواهیم آمار بسته‌های توزیع شده از نیمه شعبان و همزمان با شروع رزمایش مواسات را در نظر بگیریم به ۷۵ هزار مورد می‌رسد.

وی ارزش بسته‌های توزیع شده از ابتدای بیماری کرونا تاکنون را ۲۲.۶ میلیارد تومان دانسته و گفت: در آستانه ورود ماه رمضان ۴۰ هزار بسته توزیع شده و در گام دوم همزمان با میلاد امام حسن (ع) در سطح تمامی پایگاه‌های مقاومت و در گام سوم همزمان با عید سعید فطر شاهد توزیع بسته‌های معیشتی به افراد مشمول شناسایی شده خواهیم بود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا از فعالیت و تلاش ۳۵ هزار نفر از بسیجیان استان در قالب پنج هزار و ۷۰۰ گروه جهادی همزمان با آغاز بیماری کرونا خبر داد.

یاری بسیجیان در طرح غربال گری و طرح فاصله گذاری اجتماعی

وی همچنین از تلاش کادر درمانی بسیجی برای کمک به کادر بیمارستانی و کمک گروه‌های بسیج برای اجرای مرحله دوم غربالگری خبر داد و گفت: همچنین در بحث قانون فاصله گذاری اجتماعی نیز گروه‌های بسیجی وارد کار شده و طی تفاهمنامه های منعقد شده با علوم پزشکی تبریز، اقدام به مراجعه به اصناف و پیگیری ثبت نام آنان در سامانه سلامت کردند.

اسکندری از وجود دو هزار و ۶۳۲ گروه جهادی محله محور خبر داد و گفت: برای سال ۹۹ نیز برنامه ریزی ها برای افزودن هزار و ۱۹۳ گروه جهادی دیگر انجام شده است.

اجرای ۹۴۴ پروژه عمرانی با اعتبار ۷۱۲ میلیارد ریالی

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی و فنی بسیج سازندگی استان در طی سال‌های اخیر گفت: اجرای ۹۴۴ پروژه عمرانی با اعتبار ۷۱۲ میلیارد ریال از جمله فعالیت‌های بسیج سازندگی در این حوزه بوده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا در خصوص فعالیت‌های این نهاد در حوزه اشتغالزایی و صندوق‌های قرض الحسنه نیز گفت: ۸۵۵ صندوق قرض الحسنه با مشارکت مردم شکل گرفته که ۴۹ هزار نفر عضو این صندوق‌ها هستند. همچنین حدود هزار میلیارد ریال نیز تسهیلات اشتغالزایی برای جوانان کارآفرین و مشاغل خانگی پرداخت شده است.

اشتغال ۱۳ هزار نفر با اعطای تسهیلات اشتغالزایی

وی ادامه داد: ۱۳ هزار نفر طی پرداخت این تسهیلات شاغل شده‌اند و همچنین در راستای کارآفرینی نیز به ۹۸ هزار نیز آموزش‌های ارائه شده است.

اسکندری، توسعه و توانمندسازی گروه‌های جهادی و بحث اشتغال را از برنامه‌های مهم این نهاد برای سال ۹۹ عنوان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.