استاندار آذربایجان شرقی روز دوشنبه در مراسم آغاز این عملیات در شهر جدید سهند تبریز، با اشاره به اهتمام دولت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن گفت: در دوره پساکرونا یکی از بخش هایی که می تواند به تحول اقتصادی و جهش تولید کمک کند بخش مسکن و توجه به این بخش ضروری است.

محمدرضا پورمحمدی، افزود: بیش از ۳۲۰ رسته شغلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم با بخش مسکن در ارتباط بوده و بر اساس نظر اقتصاددانان تحول و رکود اقتصادی با بخش مسکن شروع می شود.

وی اظهار داشت: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن سهمیه این استان ۴۱ هزار واحد مسکونی بوده که در مرحله اول ۱۱ هزار و ۹ نفر در این طرح ثبت نام کردند که ۵۸ درصد واجد شرایط بودند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در مرحله دوم این طرح نیز ۳۲ هزار نفر ثبت نام کرده اند که در مرحله پایش هستند، گفت: از ۴۱ هزار واحد مسکونی ۱۶ هزار واحد مسکونی سهمیه شهر جدید سهند است. 

پورمحمدی، ادامه داد: به میمنت هفته معلم امروز همزمان با ۱۱ استان کشور عملیات اجرایی یک هزار واحد مسکن فرهنگیان در شهر جدید سهند در زمینی به مساحت ۳۶ هزار و ۱۱۶ مترمربع با زیربنای ۱۰۸ هزار و ۳۴۸ مترمربع احداث می شود.

وی یادآوری کرد: در صورت تامین و پشتیبانی مالی دولت این طرح در مدت ۱۸ ماه به اتمام می رسد.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی  ساخت یک هزار واحد مسکونی - آپارتمانی ویژه فرهنگیان در شهر جدید همزمان با ۱۱ استان کشور از طریق ویدئو کنفرانس با دستور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری آغاز شد.

در این طرح ۵۴ هزار و ۱۷۴ مترمربع برای واحدهای مسکونی - آپارتمانی و ۵۴ هزار و ۱۷۴ مترمربع نیز برای واحدهای تجاری - خدماتی در نظر گرفته شده است.

شهر جدید «سهند» با بیش از  ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.