عملیات اجرایی ساخت مسکن ملی فرهنگیان امروز به صورت همزمان در استان های فارس؛ تهران؛ خوزستان؛  آذربایجان شرقی؛کهگیلویه و بویر احمد؛ خراسان رضوی؛ اصفهان؛ سمنان؛ مرکزی؛ بوشهر و زنجان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مقامات کشوری انجام شد.

استاندار فارس: هزینه کردن برای رفاه معلم ، سرمایه گذاری است

استاندار فارس دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن فرهنگیان استان فارس گفت: امروز عملیات اجرایی هزار و  ۱۲۰ واحد مسکونی در قالب مسکن ملی فرهنگیان در استان فارس آغاز خواهد شد.

عنایت الله رحیمی افزود: هزار واحد منازل فرهنگیان در قالب اجرای این طرح در شهر جدید صدرا که کنار شیراز قرار دارد و روز به روز جمعیت این شهر در حال افزایش است کلنگ زنی خواهد شد.

رحیمی ادامه داد: امروز همچنین عملیات اجرای ساخت ۶۰ واحد مسکونی در شهر قیر با مساحت چهار هزار و ۳۳۵ متر مربع و ۶۰ واحد دیگر در پاسارگاد با مساحت هشت هزار و ۶۵۸ مترمربع برای فرهنگیان آغاز شد.  

استاندار فارس گفت: امیدواریم که وزارت راه و شهرسازی همانگونه که در گذشته تلاش های بسیاری داشته در ادامه نیز نسبت به ایجاد زیرساخت های شهری در صدرا اقدام کند تا اهالی این شهر از زیرساخت های مورد نیاز بهرمند شوند.

وی اظهار داشت: این استان در خصوص برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن حدود ۴۸ هزار سهمیه دارد که تاکنون ۴۹ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند و تا امروز بیش از ۳۳۲ هکتار از اراضی مورد نیاز اجرای این طرح در شهرهای مختلف فارس تامین شده است.

وی اضافه کرد: ۲۱ هزار واحد مسکونی از این تعداد در شهر جدید صدرا به بهره برداری خواهد رسید که حدود ۸۰ هزار نفر در سالهای آینده به واسطه ایجاد این واحدهای مسکونی به جمعیت این شهر جدید افزوده خواهد شد و مابقی این خانه ها در سایر شهرهای فارس احداث می شود.

رحیمی عنوان کرد: در شهر جدید صدرا ۸۶ هکتار به علاوه ۵۰۰ هکتار دیگر که در طرح تجدید نظر جامع شهر صدرا مدنظر قرار دارد برای ساخت این واحدها اختصاص داده شده است.

وی صدرا را شهر جدیدی با رونق فراوان در آینده عنوان کرد و گفت: سرریز جمعیت شیراز در این شهر جدید اسکان داده شده و در آینده نیز این کار ادامه دارد.

وی با تاکید بر حمایت از جامعه فرهنگیان این استان افزود: دولت تدبیر و امید گام های بسیار خوبی برای حمایت از قشر فرهنگی کشور و استان فارس برداشته است که در آینده نیز اجرای برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن می تواند در این راستا کمک شایانی کند تا رضایتمندی قشر فرهنگی بیش از گذشته حاصل شود.

استاندار فارس فرهنگیان را سربازان جبهه آموزش و توسعه کشور دانست و گفت: هزینه کردن برای رفاه معلمان،سرمایه گذاری پایدار و بلند مدتی برای نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه امروز روز شیراز است،گفت: منتظر سفر معاون اول رییس جمهور به استان فارس هستیم تا پروژه های متعدد آماده بهره برداری افتتاح شود.

معلمان و دغدغه خانه دار شدن

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی فرهنگیان موضوع تامین مسکن است.

فرهاد اسماعیلی افزود: جانمایی خوبی برای احداث طرح ملی مسکن فرهنگیان در فارس انجام شده که هزار واحد مسکونی آن در شهر صدرا احداث خواهد شد و همچنین کار ساخت منزل برای فرهنگیان سایر نقاط استان نیز دنبال می شود.

وی ادامه داد: قصد داریم با هم افزایی همه دستگاه ها در استان فارس و تخصیص زمین در قالب اجرای طرح ملی تولید و عرضه مسکن، مشکل مسکن فرهنگیان حل شود.

وی اضافه کرد: امروز به صورت همزمان در شهرستان پاسارگاد ساخت ۶۰ واحد مسکونی، قیر ۶۰ واحد و در شهر جدید صدرا نیز هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان کلنگ زنی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس اظهار داشت: به جز این تعداد،عملیات اجرایی ساخت ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز در استان فارس بزودی آغاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: ساخت این منازل با ارایه تسهیلات ۱۲ و نیم درصدی توسط بانک ملی ایران و همچنین وام بانک مسکن و همچنین تامین بخشی از هزینه توسط خود فرهنگیان انجام خواهد شد.

اسماعیلی عنوان کرد: بنابر تاکید استاندار فارس این منازل باید طی ۲۴ ماه تکمیل شود که امیدواریم با تسهیل امور این مدت نیز کاهش پیدا کند.

وی عنوان کرد: در گام اول اجرای این طرح هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان در صدرای شیراز ساخته خواهد شد که البته سه هزار و ۵۰۰ متقاضی دیگر هم در کل استان وجود دارد که در مجموع پیش بینی می شود که حدود چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در قالب طرح ملی مسکن برای فرهنگیان فارس ساخته شود.

ساخت ۲۱ هزار واحد مسکونی در صدرا

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا نیز در جمع خبرنگاران گفت: طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن از سال گذشته کلید خورد که سهم شهر جدید صدرا مجموعا ۲۱ هزار واحد است که از این تعداد ۱۱ هزار واحد در قالب ثبت نام مسکن یکمی ها از طریق سامانه متمرکز وزارت راه و شهرسازی انجام می شود.

خلیل حاجی پور افزود: حدود ۷ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز در قالب تفاهم نامه اجرا خواهد شد و مابقی نیز بصورت واگذاری زمین با تعهد ساخت اجرا می شود.

وی ادامه داد: امروز عملیات اجرایی هزار واحد مسکن برای فرهنگیان در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن که در پی تفاهم نامه وزارت های راه و شهرسازی و آموزش و پرورش انجام شده در شهر جدید صدرا آغاز شد.

حاجی پور اضافه کرد: در فاز اول عملیات اجرایی ساخت ۴ بلوک در شش طبقه و ۱۰۰ واحد مسکونی در صدرا برای فرهنگیان آغاز شده و ظرف نیمه اول امسال نیز کل زمین های اختصاص داده شده برای ساخت هزار واحد مسکونی معلمان در صدرا تعیین و ساخت همه این واحدها در نیمه اول امسال کلید می خورد.

تبریک روز شیراز در مراسم خانه دار شدن فرهنگیان

معاون اول رییس جمهوری نیز در این آیین به روز شیراز اشاره کرد و این روز را به همه مردم ایران و اهالی شیراز تبریک گفت و افزود: هر ایرانی که در هر گوشه دنیا که باشد قطعا به شیراز با دارا بودن حافظ،سعدی،شاه چراغ و سایر مجموعه و مراکز فرهنگی آن افتخار می کند.

اسحاق جهانگیری افزود: تکمیل طرح های توسعه ای استان فارس و شیراز باید به جد در دستور کار مسوولان این استان قرار گیرد و طرح اقدام ملی مسکن فرهنگیان نیز در زمان کوتاهی تکمیل شود و شیراز باید از اولین نقاط ایران باشد که مسکن فرهنگیان بصورت کامل اجرا شود تا هیچ معلمی بدون مسکن در این استان دیگر وجود نداشته باشد.

وی با تبریک هفته معلم به فرهنگیان کشور بیان کرد: توافق وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و آموزش پرورش منجر به این شده که دغدغه مسکن فرهنگیان تمام شود و همه آنها صاحب خانه و مسکن ملکی شوند.

معاون اول رییس جمهوری شروع عملیات اجرایی ساخت مسکن ملی فرهنگیان را همزمان با هفته معلم رویدادی مبارک قلمداد کرد و اظهار داشت: امروز در ۱۱ استان کشور عملیات اجرایی ساخت مسکن ملی فرهنگیان آغاز شد که شامل استان‌های فارس، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی،خوزستان ،کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، تهران،سمنان ،زنجان و بوشهر می شود.

وی ادامه داد: امیدوارم در مدت زمان کوتاهی کار به نتیجه برسد و این مسکن ها تکمیل و تحویل فرهنگیان شود.

شهر جدید صدرا در فاصله حدود ۱۵ کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.