مصباح ربانی روز یکشنبه در نشست خبری، ماموریت ستاد را محرومیت زدایی در مناطق محروم دانست و گفت: در راستای کاهش محرومیت تمام امکانات ستاد در اختیار نظام و مردم است و در این راستا بنیاد احسان اجتماعی و بنیاد برکت از زیرشاخه های این ستاد است.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام در آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات این ستاد در طول سال جاری و به ویژه در ایام کرونا اظهار کرد: این تعداد بسته کمک معیشتی در راستای طرح مواسات و کمک مومنانه در سطح کشور تهیه شده که از فردا در سطح استان توزیع می شود.

وی ارزش هر بسته معیشتی را ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این بسته ها برای افرادی که از ویروس کرونا متاثر شده اند، با شناسایی توسط خیران و موسسات توزیع می شود.

ربانی با بیان اینکه ستاد از بدو شیوع کرونا با تمام اختیارات و امکانات در خدمت ستاد مقابله با کرونا است، افزود: راه اندازی بزرگ ترین کارخانه تولید ماسک در غرب آسیا با تولید روزانه چهار میلیون ماسک از جمله عملکرد این ستاد است.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام در آذربایجان شرق ادامه داد: ستاد تاکنون ۵۰۰ هزار عدد ماسک در آذربایجان شرقی توزیع کرده است. 

ربانی، اشتغالزایی و کمک به توسعه طرح های اشتغالزا در مناطق محروم و روستایی را از جمله اهداف این ستاد اعلام کرد و افزود: این ستاد برای هر طرح ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با اقساط ۳۶ ماهه پرداخت می کند که در سال گذشته برای ۷۰۰ طزح مصوب در شهرستان های مراغه و آذرشهر تسهیلات پرداخت شد.

وی ساخت مدرسه، آبرسانی به روستاها، ساخت درمانگاه و بیمارستان، تجهیز درمانگاه ها و ساخت خانه عالم را از جمله ماموریت های ستاد عنوان کرد و گفت: تا کنون ۴۷ مدرسه تحویل آموزش و پرورش شده و ۲۲ مدرسه نیز در حال ساخت است.

ربانی همچنین حضور در مناطق زلزله زده و کمک به زلزله زدگان را از دیگر ماموریت های این سازمان برشمرد و افزود: در زلزله سال گذشته میانه و سراب این ستاد با تهیه ۱۰۰ کانکس و ۳۶ باب سرویس بهداشتی، اهدای ۴۰۰ راس دام در بین روستاییان و توزیع ۴۰ هزار وعده غذایی گرم به یاری زلزله زدگان شتافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.