یوسف عبدالله‌زاده روز شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا آذربایجان شرقی، همه قنادان موظف به پخت محصولات ماه مبارک رمضان به‌ خصوص زولبیا و بامیه در واحد صنفی خود هستند و تامین آن از واحدهای دیگر ممنوع است.
وی افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بلافاصله واحد صنفی متخلف پلمب خواهد شد و پرونده‌اش به مراجع قضایی برای برخورد قانونی ارجاع داده می شود و اتحادیه صنف قنادان ضمن صیانت از حقوق فعالان صنف، حفاظت از جان و سلامت شهروندان را نیز اولویت خود می داند.
رئیس اتحادیه صنف قنادان کلان‌شهر تبریز گفت: واحدهای صنفی قنادی دارای پروانه معتبر کسب از اتحادیهف مجاز به فروش زولبیا و بامیه به‌صورت بسته‌بندی هستند و از نگهداری محصول یاد شده به صورت فله‌ای در مغازه خودداری کنند.
عبدالله‌زاده، با اشاره به لزوم پخت زولبیا و بامیه با کیفیت برای رضایت مشتریان و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و ضدعفونی روزانه واحدهای صنفی قنادی خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده فروش بامیه و زولبیا در نزدیکی واحد صنفی آنها، مراتب را با شماره ۱۹۰ فوریت‌های بهداشتی در جریان بگذارند تا به جمع‌آوری و پلمپ آن اقدام شود.
وی اضافه کرد: شهروندان هم در صورت مشاهده عرضه زولبیا و بامیه غیرمجاز در خارج از واحد صنفی و با قیمت‌های بالا و بدون بسته‌بندی به‌ صورت فله‌ای ، موضوع را به شماره ٣٥٢٣٩٦٩٥ -۴۱ (اتحادیه) و شماره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان (۱۲۴) اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه درجه یک در ماه رمضان ۲۴ هزار تومان و درجه دو ۲۲ هزار تومان اعلام شده است.

هم اکنون حدود یکهزار و ۱۵۰ واحد قنادی در تبریز فعالیت می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.