احمد مردی روز پنجشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگاران اظهار کرد: میانگین مشارکت در استان آذربایجان شرقی حدود ۹۰ درصد است.

وی با دعوت از هموطنان به ویژه مردم تبریز برای اقدام به خود اظهاری در سامانه salamat.gov.ir گفت: این سامانه به منظور پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا راه اندازی شده است.

وی، افزود: افراد با مراجعه به این سامانه و با وارد کردن شماره ملی و شماره تماسشان به چند سوال کوتاه در خصوص داشتن یا نداشتن علایم کرونا پاسخ داده و نظام سلامت را در شناسایی تشخیص و درمان مبتلایان یاری می کنند.

رییس شبکه بهداشت تبریز با بیان اینکه تنها شماره تماس مورد اعتماد برای غربالگری بیماری کرونا ۴۰۳۰ است، گفت: از هم استانی‌ها خواهش می‌کنیم تا در این زمینه نیز با کارشناسان بهداشتی که با آن‌ها تماس می‌گیرند، همکاری کرده و به ما در راستای تشخیص و غربالگری هرچه سریع‌تر مبتلایان به کرونا در استان کمک کنند.

مردی، خاطرنشان کرد: غربالگری با ۲ روش فعال و تماس با ۴۰۳۰ و غیر فعال و از طریق خود اظهاری انجام می‌شود.

وی از راه اندازی کلینیک‌های غربالگری بیماری‌های واگیر در ۱۴ نقطه از شهرستان تبریز خبر داد و گفت: کلینیک ها به طور شبانه روزی در خسروشاه، سردرود و باسمنج و ۱۱ مرکز نیز در تبریز فعالیت می‌کنند.

رییس شبکه بهداشت شهرستان تبریز اعلام کرد: همشهریان می توانند با مشاهده هر گونه علایم به این مرکز مراجعه کرده و سوالات خود را بپرسند و به طور حضوری غربالگری و راهنمایی شوند.

تعداد مبتلایان به کرونا در استان آذربایجان شرقی به یکهزار و ۹۴ نفر و جان باخته ها به ۱۰۵ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.