به گزارش خبرنگار مهر، روزبه رجایی دیشب در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت آمار مبتلایان به کرونا در استان آذربایجان شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته آزمایش تشخیص کرونا برای ۷۰ نفر در آذربایجان‌شرقی مثبت شد.

وی ادامه داد: شمار مبتلایان در آذربایجان شرقی به ۹۳۷ نفر افزایش یافت. تعداد جانباختگان نیز با ۶ نفر افزایش نسبت به روز گذشته به ۸۸ نفر رسید. این آمار فقط مربوط به افرادی است که به بیمارستان مراجعه کرده اند.

رجایی افزود: چندین برابر این آمار افراد مبتلایی هستند که در جامعه تردد دارند. روند افزایشی بیماری کرونا در آذربایجان شرقی ادامه دارد اما نگرانی اصلی، تردد ناقلان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ترس ما از این افرادی است که توجهی به نکات بهداشتی نکرده و در جامعه در حال تردد هستند و شاید از اینکه ناقل بیماری هستند نیز خبری ندارند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید در خانه بمانند، گفت: ماندن در خانه زنجیره انتقال کرونا را قطع می‌کند.

دست ندادن و روبوسی نکردن، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، ضد عفونی دست‌ها و به هنگام عطسه و سرفه، جلوی دهان را گرفتن از راه‌های پیشگیری از این بیماری است که همواره به عنوان ۶ گام آداب سرفه و بهداشتی نیز از آن یاد می‌شود.

علائم ویروس کرونا مشابه علائم آنفلوانزا اصلی است که چند ماه گذشته وجود داشت و تفاوت خاصی با هم ندارند. کرونا علائمی همانند تب، سرفه و در صورت وخیم بودن، علائمی مانند تنگی نفس و دردهای عضلانی را نیز در بر می‌گیرد.

ویروس کرونا خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.