به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد شاهرخی ضمن تقدیر از کادر درمانی و پرستاری مراکز درمانی استان اظهار کرد: به دلیل مشکلات پیش آمده در خصوص شیوع ویروس کرونا، سپاه استان در کنار دولت و مردم به پیشگیری و مبارزه با این بیماری ادامه می‌دهد. سپاه استان برای تولیدات درمانی و نیز پیشگیری، از ظرفیت‌های مردمی بسیج و سپاه استفاده کرده تا بتواند مسیر غلبه بر این بیماری را هموارتر سازد و تولید ماسک یکی از اساسی‌ترین نیازهای امروز بوده که سپاه استان فعالیت تولید را در این زمینه شروع نموده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا بیش از ۴۰۰ بانوی چرخ کار بسیجی قزوینی با توسط سپاه صاحب الامر (عج)، قرارگاه پیشرفت و آبادانی و بسیج سازندگی سازماندهی شده و در هر شهرستان یک سوله در اختیار آنها قرار داده شده تا بتوانند ماسک را در تیراژ بالا تولید و در اختیار مردم و شبکه بهداشت و درمان قرار دهند.

فرمانده ارشد سپاه استان اضافه کرد: مواد اولیه تولید ماسک توسط سپاه در اختیار بانوان و خواهران چرخ کار قرار گرفته که تا پایان فروردین تولید گسترده داشته باشند و بسته به شرایط به این روند ادامه دهند و برای اینکه در زندگی بانوان اخلال ایجاد نشود برنامه کاری آنها به صورت منسجم مدون شده که بتوانند در کنار خانواده به زندگی، به کار جهادی خویش ادامه دهند.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) در خصوص استفاده از کادر درمانی سپاه استان گفت: بیمارستان رحیمیان پس از مدتها توسط کادر درمان سپاه صاحب الامر (عج) در حد بضاعت راه اندازی شد و روزانه بیش از ۴۵ نفر برای درمان به بیمارستان رحیمیان شهر الوند مراجعه می‌کنند.

وی افزود: این کادر درمانی کار غربالگری و درمان را انجام می‌دهند و افراد مشکوک به ویروس کرونا به قزوین و شبکه درمان معرفی می‌شوند. حضور کادر درمان سپاه سبب فعال شدن بیمارستان رحیمیان پس از تعطیلی شده که مجوز این کار توسط دانشگاه علوم پزشکی به کادر درمان سپاه داده شده است.

سردار شاهرخی با اشاره به فعالیت سپاه و بسیج در تمام طول سال و در شرایط بحرانی گفت: سپاه و بسیج در سراسر جغرافیای استان فعال هستند و با دایر کردن ۲۳۰ قرارگاه کار ضدعفونی، پیشگیری، مقابله، غربالگری را انجام می‌دهند. بسیج یعنی همه ملت. بسیج مختص قشر و گروه خاصی نیست. هر کس دلسوز ایران و انقلاب است به میدان آمده و هرجایی که احساس نیاز شد آمادگی خود را برای حضور در میدان اعلام کند.

وی در پایان گفت: از بسیجیان، نیروهای مردمی، دانشگاه علوم پزشکی و نهادهای مختلف که با ستاد بحران همکاری دارند تقدیر می‌کنم و از مردم شریف و گرانقدر استان قزوین هم تقاضا داریم به توصیه‌های پزشکان و کادر درمان و ستاد بحران توجه کرده تا سلامتی خود و جامعه تضمین شود.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1386312
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.