محمد حسین صومی روز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی پیشگیری و مقابله با کرونا در جمع سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه محدود کردن ارتباطات بسیار سخت است، اظهار کرد: امکانات درمانی در استان ما خوب بوده و ۵۲۶ دستگاه ونتیلاتور وجود دارد که نسبت به سال ۹۲ افزایش ۲.۵ درصدی را شاهد هستیم. 

وی افزود: تمامی آزمایش های تشخیص کرونا تا چند روز قبل در تهران انجام می‌شد، اما دوشنبه و سه‌شنبه این هفته خودمان آزمایشاتی انجام داده‌ایم .

دکتر صومی اعلام کرد: اعتقاد زیادی به قرنطینه نداریم، اما می‌توانیم جلوی انتشار ویروس را بگیریم.

وی با بیان اینکه این ویروس در قالب قطرات کوچک و با پایداری در سطوح به سرعت تکثیر می‌یابد، افزود: حق فرار از بیماران را نداریم و بهترین راه حفظ آرامش جامعه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تاکید کرد: همچنان بر کاهش اجتماعات اصرار داریم.

صومی با تاکید بر اینکه برای مراقبت از مبتلایان به کرونا نیازی به پوشیدن لباس‌های فضایی نیست، متذکر شد: پوشیدن لباس‌های مخصوص مختص مرحله‌ای است که بیمار در آی سی یو بستری می‌شود.

وی افزود: استفاده از ماسک به هنگام مواجهه با بیمار در اورژانس کافی بوده و در بخش نیز از عینک، دستکش و ماسک استفاده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به اعضای انجمن‌های بیماران خاص، پیشنهاد کرد: در صورت نیاز برای جلوگیری از خروج افراد مسن و بیمارانی با سیستم ایمنی ضعیف، داروهای مورد نیاز این افراد درب منزل تحویل داده شود.

به گزارش ایرنا آزمایش ۳ نفر مشکوک به ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی به تهران ارسال شده و قرار است روز شنبه نتایج آزمایش ها اعلام شود.

همچنین نتایج آزمایش ۲ فرد دیگر که شنبه این هفته به تهران ارسال شده بود امروز مثبت اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.