حجت الاسلام محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با طرح این سووال که کدام ژنرال آمریکایی در رده سردار سلیمانی است؟ تا انتقامی در این حد گرفته شود، افزود: از  این‌رو انتقام راهبردی و سخت، زدن چند پایگاه نیست بلکه باید انتقام راهبردی ما امنیت‌ زا، حذف سایه جنگ از سر کشور و گاهی معلوم و گاهی نامعلوم و خوف‌انگیز برای دولت جنایت کار و ددمنش آمریکا باشد.

وی با بیان اینکه حضور آمریکا در هر نقطه جهان با فتنه گری و ویرانی همراه است، بر انتقام سخت و راهبردی از این کشور تاکید و اضافه کرد: زمان و مکان این انتقام برای آمریکا باید نامعلوم باشد و در چنین انتقامی نباید به چند مهره اکتفا کرد بلکه هدف اصلی دور ساختن آمریکا از منطقه باید باشد.

آل هاشم اظهار داشت: هرچند سپاه دو شب گذشته یک سیلی محکم به آمریکایی‌ها زد و اثرات خود را گذاشت و به همین دلیل نظامیان اسپانیا، آلمان، فرانسه از منطقه در حال دور شدن هستند، اما از نظر رهبر انقلاب انتقام واقعی روزی است که حضور فسادانگیز آمریکا در این منطقه را مشاهده نکنیم.

وی نقش شهید قاسم سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت را بسیار وسیع دانست و گفت: تقویت و ثبات نیروها، تربیت نیروهای فلسطینی در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۸ روزه، شکل‌گیری و تقویت محور مقاومت از اقدامات بسیار ارزنده سردار سلیمانی بود و منطق کار این سردار بزرگ اسلام فعال کردن ظرفیت‌های خفته در آن کشورها بود.

آل هاشم ادامه داد: سردار سلیمانی در قامت یک سیاست‌مدار کار کشته در سفر به مسکو و در گفت و گویی که با پوتین داشت از ظرفیت عملیاتی روس‌ها برای پیشبرد عملیات خود استفاده کرد و در این دیدار که بیش از ۲ ساعت طول کشید روس‌ها را قانع کرد تا در سوریه حضوری موثر داشته باشند.

وی همه جانبه گرایی را از ویژگی های مهم شهید سلیمانی برشمرد و یادآوری کرد: او در اوج بحران و جنگ سوریه و عراق و حضور داعش در منطقه نشان داد که کمک به برادران شیعه و سنی برایش هیچ فرقی ندارد.

آل هاشم، حضور به موقع برای کمک به سیل زدگان، برادر مهربان اهل سنت، ارتباط صمیمی با فرزندان شهدای مدافع حرم، نگاه متفاوت فرهنگی و بی تفاوتی نسبت به جریانات سیاسی و جناح بازی را از دیگر خصوصیات و خدمات شهید سلیمانی در حوزه‌های مختلف بیان کرد.

وی انتصاب شایسته سردار اسماعیل قاآنی به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از نکات برجسته اقدامات رهبری در روز شهادت سردار سلیمانی دانست و گفت: از نظر ما سردار قاآنی یک سلیمانی دیگر است.

امام جمعه تبریز ضمن قدردانی از مردم تبریز به دلیل برپایی راهپیمایی باشکوه جمعه گذشته، اظهار داشت: مردم ولایی تبریز قهرمان با این کار خود پیشگامی خود در عرصه های مختلف انقلاب را نشان دادید و بر همین اساس رهبری که برای تسلیت به منزل سردار سلیمانی رفته بودند، خطاب به همسر ایشان فرمودند که حضور عظیم جمعیت کرمان به خاطر اینکه حاج قاسم فرزند آنجاست جای تعجب نداشت، اما مردم تبریز را دیدید که چگونه در خیابان‌ها آمدند که بی‌نظیر بود.

آل هاشم همچنین مصوبه جدید پارلمان عراق مبنی بر ترک خاک عراق از سوی نیروهای نظامی آمریکا را بسیار موثر و مهم خواند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.