قاسم سلیمانی در اسفند ۱۳۳۵ در یکی از شهرستان‌های استان کرمان به دنیا آمد، وی دوران کودکی و نوجوانی خود را در کنار پدر به کار بنایی گذراند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این نهاد پیوست.

سلیمانی در ۱۳۶۰  با حکم محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران، به عنوان فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله منصوب شد.

شهید سلیمانی از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج نیز بود که با پایان یافتن جنگ در ۱۳۶۷خورشیدی، لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی کشور هدایت می‌شدند.

شهید قاسم سلیمانی نقش کلیدی در خاورمیانه به ویژه در ناآرامی‌های منطقه‌ای معروف به بیداری اسلامی ایفا کرد و پس از ظهور داعش در عراق و سوریه، به عنوان فرمانده سپاه قدس به مبارزه با این گروه تروریستی پرداخت.

سردار سلیمانی نقش پررنگی در دفاع از مردم بیگناه سوریه در مقابل داعش داشت و او و یارانش که مدافعان حرم نام گرفتند در بیشتر عملیات‌ها حضور داشتند و از مقام مقدس حرم و مردم بیگناه سوری به دفاع همه جانبه پرداختند.

سردار سلیمانی همواره به وسیله مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی تهدید به ترور می شد و سرانجام دشمنان کینه توز که رشادت و قدرت سردار قاسم سلیمانی را تاب نیاوردند در بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ خورشیدی با حمله موشکی بالگردهای آمریکایی به ۲ خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و تنی چند از اعضای الحشد الشعبی در اطراف فرودگاه بغداد آنان را به شهادت رساندند.

شهروندان اراکی نیز از شهادت این چهره محبوب انقلابی و نماد مبارزه با تروریست متاثرند و معتقدند: این شهید والامقام هرگز تفکری جز حرکت برای عزت اسلام و مظلومان جهان در سر نداشت و زندگی خود را صرف مبارزه با نظام سلطه و استبداد کرد.

گام دوم انقلاب با شهادت سردار سلیمانی مستحکم تر شد

یک دانشجو اراکی گفت: این سردار سرافزار جز مردان مومنی بود که بر سرعهد خود با خدا تا آخر صادقانه باقی ماند و در این راه شربت شهادت نوشید و به پیمان خود عمل کرد.

«منصور یغمایی» افزود: شهادت سپهبد سلیمانی باعث اتحاد مستحکم بین آزادیخواهان جهان شده است و گام دوم انقلاب با خون سپهبد سلیمانی تضمین می‌شود.

وی تصریح کرد: تابع ولایت بودن، ویژگی برجسته سرباز وطن بود و با انجام مبارزه خالصانه در رویارویی با شقی‌ترین تروریست‌ها از پای ناایستاد.

وی اظهار داشت: سردار سلیمانی محبوب قلب‌های مردم عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و ایران اسلامی بود و رشادت‌های او هراس به دل دشمنان می‌انداخت.

این دانشجو گفت: استمرار راه این شهید والامقام وظیفه تک تک ما است در غیر این‌صورت خون پاکش را جوابگو نخواهیم بود.

یغمایی افزود: عنصراثرگذار در خشکاندن ریشه داعش توسط سردار، موجب شد تا ایادی استکبار در حرکتی احمقانه دست به ترور و شهادت این مجاهد انقلاب بزنند.

مادر شهید: شهید سلیمانی آسمانی شد اما آرمان و اهدافش هنوز باماست

مادر شهیدی گفت: سردار سلیمانی سرباز مخلص ولایت بود و همواره خواسته ولی امر خود را اطاعت می‌کرد و شهادت، آرزوی دیرینه آن مجاهد عالیقدر اسلام بود.

«زینب رحمانی مقدم» افزود:این سزباز وطن مرتبه شهادت را به خوبی درک می‌کرد و هرچند آن عزیز را از ما گرفتند اما نام و یادش زنده است و راهش را محکم و استوار ادامه خواهیم داد و انتقام خون پاکش را خواهیم گرفت.

وی اظهار داشت: خون پاک سپهبد سلیمانی درخت تنومند انقلاب اسلامی را دوباره آبیاری کرد و باعث انسجام، وحدت، غیرت و بصیرت مضاعف ملت شریف ایران اسلامی شد.

وی تصریح کرد: حرکت تروریستی آمریکای جنایتکار در ترور ناجوانمردانه سردار شهید سلیمانی باعث همبستگی ملی در پایداری نظام مقدس اسلامی در گام دوم انقلاب شده است.

اگر سلیمانی و یارانش نبودند امروز باید با داعش در داخل کشور می جنگیدیم

یکی از کسبه بازار اراک نیز گفت: سردار سلیمانی در مقابله با گروه‌های تروریستی و تکفیری دست‌نشانده آمریکای جنایتکار نقش بسیار زیادی داشت و با تاسی از قرآن و تکیه بر آموزه‌های دینی، داعش را از ریشه نابود کرد.

حاج «محمد رمضانی» افزود: سردار سلیمانی برای عزت اسلام و مظلومان جهان مظلومانه به شهادت رسید و طبق گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی انتقام سختی از عاملان این جنایت گرفته می‌شود.

وی اظهار داشت: اصناف اراک نیز در کنار سایر مردم با تعطیلی واحدهای صنفی خود را در غم از دست دادن شهید سپهبد سلیمانی شریک می‌دانند و پیرو راهی هستند که این سرباز وطن به آن معتقد بود.

وی تصریح کرد: مبارزه بی‌امان با داعش توسط سپهبد سلیمانی او را اسطور تاریخ ساخت و تلاش این مرد و یارانش سایه شوم داعش را از کشور به ویژه خاورمیانه دور کرد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.