محمدرضا پورمحمدی روز دوشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی، به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند امسال اشاره و اضافه کرد: انتخابات، مظهر دموکراسی دینی و از مهم ترین دستاوردهای انقلاب است.

وی افزود: این انتخابات، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و امیدواریم با برپایی باشکوه آن، توطئه های دشمنان در دلسرد کردن مردم از نظام و انقلاب خنثی شود.

پورمحمدی، توسعه علمی کشور را مدیون زحمات و تلاش های شبانه روزی پژوهشگران و دانشگاهیان دانست و افزود: پیشرفت علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران از جمله دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است که باید به آن افتخار کرد.

وی با اشاره به رتبه نخست منطقه ای ایران در توسعه و پیشرفت علمی، گفت: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ سرعت رشد تولید علم نیز رتبه نخست را در دنیا دارد.
 
وی آموزش، تولید دانش و تبدیل دانش به فناوری را اصلی ترین وظیفه دانشگاه ها و مراکز علمی برشمرد و گفت: دانشگاه های ما به وظایف خود در سال های اخیر به درستی عمل کرده اند. نارسایی هایی همچون کمیت گرایی، رویکرد مسابقه ای در مقاله نویسی و عدم تبدیل دانش به فناوری نیز در این مراکز وجود دارد که انتظار داریم با تصمیم گیری های صحیح و کاربردی، رفع شود.
 
 استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، یک درصد جمعیت دنیا را دارد ادامه داد: چهار و نیم میلیون نفر از جمعیت کشور ما را جمعیت دانشجویی تشکیل می دهد و بر اساس آخرین آمار، ۱.۶ درصد دانش دنیا نیز توسط دانشگاهیان ما تولید می شود که این آمار، کافی نیست و باید تلاش لازم برای تولید بیشترین علم جهان و تلاش برای تبدیل آن به فناوری را به کار گیریم.
 
پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: زمان اینکه بگوییم علم بهتر از ثروت است، تمام شده است. علمی بهتر است که ثروت آفرین باشد و بتواند مشکلی از مشکلات جامعه را رفع کند.
 
وی با اشاره به تحریم های غرب برضد جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد: دولت، مشکلات اقتصادی، معیشتی و اجتماعی مردم را می داند و تمامی تلاش خود را برای رفع این مشکلات به کار می گیرد. مشکلات امروز ما منحصر به امسال و سال‌های گذشته نیست بلکه استکبار جهانی در طول چهل سال گذشته همواره با جمهوری اسلامی مقابله کرده است.
 
وی  ادامه داد: ملت ایران در طول این سال ها همواره با روحیه جهادی و مقاومت توانسته بر روی پای خود ایستاده و بسیاری از مشکلات را رفع کند. از این پس نیز مسئولان و مردم دست به دست یکدیگر داده و مشکلات را رفع خواهند کرد.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه دانشگاه پیام نور توانسته به رسالت اصلی خود به درستی عمل کند، افزود: دانش آموختگان این دانشگاه نیز به دلیل برگزاری آزمون های متمرکز از سطح علمی و تسلط کاری بیشتری برخوردار هستند.
 
در این آیین از پژوهش‌گران برتر دانشگاه پیام نور استان تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.