محمدرضا مشایخی روز چهارشنبه در جمع هیئت امنای مساجد شهرستان به اقدامات انجام شده در روستاهای آسیب دیده شهرستان از جمله اعزام تیمهای پزشکی، شروع آواربرداری، دفن بهداشتی دام های سبک و سنگین تلف شده در زلزله، اسکان اضطراری افراد خسارت دیده، تهیه و توزیع پک غذایی یکماهه اشاره کرد و افزود:  اسکان موقت خسارت دیدگان در سازه هایی مانند یک اتاق و یا در کانکس ها در برنامه قرار دارد تا در سریعترین زمان در اختیار مردم قرار گیرد.

فرماندار میانه از اختصاص ١٠ میلیون تومان کمک بلاعوض و ٤٠ میلیون تسهیلات قرض الحسنه برای کسانی که خانه هایشان ۱۰۰ درصد تخریب شده، اختصاص ١٠ میلیون تومان وام قرض الحسنه و ٥ میلیون بلاعوض برای افرادی که خانه هایشان نیازمند تعمیر است همچنین اختصاص ٥ میلیون تومان برای تهیه اسباب منزل خسارت دیدگان و ٥ میلیون تومان برای هر واحد دامی آسیب دیده در مناطق زلزله زده خبرداد.

مشایخی اضافه کرد: به حد کافی چادر، موکت، پتو، سیستم گرمایشی و جیره غذایی برای این مناطق موجود است و از لحاظ امنیت نیز با استقرار پاسگاه های سیار مشکلی نداریم و جلوی برخی سوء استفاده ها نیز گرفته شده است. 

وی حضور مسئولین در مناطق زلزله زده را به منظور کم کردن دغدغه مردم و حمایت و همراهی آنان عنوان کرد و از تمامی مردم در اقشار و صنف های مختلف، از جمله سپاه، هلال احمر، نیروهای نظامی و انتظامی ، آستان قدس رضوی و ستاد اجرایی فرمان امام که کمک حال بوده اند تقدیر کرد.  

به گزارش ایرنا ساعت ۲ و ۱۷دقیقه بامداد جمعه (۱۷آبان ماه) زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

بر اثر وقوع این زمین لرزه ۵۸۴نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۶۶ نفر به علت ماندن زیر آوار و ۵۱۸ نفر به علت ترس و اضطراب (براساس گزارش اورژانس کشور)، بوده است، همچنین ۵ نفر در روسای ورنکش شهرستان میانه جان خود را از دست دادند و  ۲ نفر در بخش ترکمانچای در چادر شخصی که در حیاط خانه خود برپا کرده بودند، به علت گاز گرفتگی فوت شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.