به گزارش روز شنبه روابط عمومی جمعیت هلال احمرقم؛ محمد گلفشان بیان کرد: با توجه به وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتر بامداد جمعه حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی که لرزش آن در ۶ استان احساس شد، نیروهای امدادی و عملیاتی و واکنش سریع در استان قم در حالت آماده باش کامل می باشند.

وی ضمن ابراز همدردی و تسلیت به بازماندگان این حادثه اظهار کرد: نیروهای امدادی و عملیاتی و واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان قم در صورت اعلام نیاز به مناطق آسیب دیده از زلزله اعزام می‌شوند.
وی از مردم خواست، ضمن حفظ آرامش و خونسردی خود، با فراگیری آموزش های امدادی نکات ایمنی را برای وقوع زلزله‌های احتمالی رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد (جمعه) حوالی شهر ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

تَرْک یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران است؛ این شهر مرکز دهستان کندوان و بخش کندوان شهرستان میانه می‌باشد.

با گذشت یک روز از وقوع زلزله ۵.۹ ، خبرها از اسکان همه زلزله‌زدگان و تداوم امدادرسانی به اهالی منطقه حکایت دارد و دستگاههای خدمات رسان فعال هستند هرچند که تاکنون۱۵۳ پس لرزه در منطقه گزارش شده است.

بر اساس آخرین آمار، ۶ شهر و ۱۴۵ روستا تحت تاثیر این زمین لرزه بودند، همچنین این حادثه متاسفانه سبب مصدومیت ۵۲۹ تن شد که از این تعداد پنج تن فوت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.