به گزارش ایرنا، رضا فلاح روز یکشنبه در مجمع عمومی خیرین استان کرمان افزود: یکهزار و ۱۳۰ پروژه حمایتی، معیشتی، درمانی، آموزشی، فرهنگی و کاروان سلامت در طی ۲ سال اخیر توسط جمعیت هلال احمر استان کرمان اجرا شده است.

وی تصریح کرد: از سوی معاونت امور داوطلبان هلال احمر استان کرمان نیز ۶۸۳ تُن کمک‌های غیرنقدی به ارزش ۲۰ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان جمع‌آوری و به آسیب‌دیدگان از سیل در حمیدیه خوزستان ارسال شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: طی ۲ سال گذشته ۲ هزار و ۴۹۶ حادثه در استان کرمان رخ داده که بیشترین آمار مربوط به حوادث جاده‌ای با آمار یک هزار و ۶۹۱ حادثه است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان در این حوادث ۵۶ هزار و ۴۲۸  نفر را امدادرسانی و ۲۹ هزار نفر را اسکان داده اند، افزود: ۱۱۸ هزار نفر روز نیروی امدادی در قالب سه هزار و ۳۰۰ تیم عملیاتی در این حوادث نیز حضور یافته‌اند.

فلاح همچنین به زلزله و سیل‌های اخیر در سطح ملی و استانی اشاره کرد و گفت: از سوی معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان، ۴۵۴ تن اقلام امدادی به ارزش ریالی ۱۰ میلیارد تومان به این مناطق آسیب دیده ارسال شده است.

وی در ادامه به ارائه خدمات ایمنی و سلامت به ۳۱۷ هزار مسافر در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در طی ۲ سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۱۹۱ هزار نفر از اعضای کانون های جوانان، دانشجویی و دانش آموزی؛ از برنامه‌های حوزه آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و کارآفرینی سازمان جوانان هلال احمر بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر نیز در بخش های مختلف المپیاد جوانه، طرح ملی پیمان، برگزاری کارگاه آسیب اجتماعی و مسابقات رفاقت مهر موفق به کسب رتبه های اول و برتر شده است.

وی همچنین به مراجعه ۵۴۰ هزار نفر به مراکز بهداشتی، درمانی، توانبخشی و داروخانه‌های هلال احمر استان اشاره کرد و افزود: که میانگین این مراجعه ماهانه ۴۵ هزار نفر و روزانه ۱۴۰۰ نفر بوده است.

فلاح گفت: در حوزه معاونت آموزش و پژوهش طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ هزار و ۲۰۰ دوره آموزشی ضمن خدمت، تخصصی امداد و نجات، مربیگری، عمومی امداد و عمومی نجات، امداد و کمک‌های اولیه، مخاطرات و مهارت‌های پایه داوطلبی برگزار شده است.

وی با اشاره به بهره‌مندی بیش از ۱۲۳ هزار نفر از دوره‌های آموزشی تصریح کرد: ۱۲ تفاهمنامه با سازمان‌هایی همچون اداره کل زندان‌ها، اداره کل پست، بهزیستی، فرودگاه، وزارت نیرو و حوزه علمیه در خصوص آموزش نیروها و پرسنل بسته شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه هلال احمر رسالت سنگینی در امر آموزش همگانی بر دوش دارد، افزود: روحیه خودامدادی از طریق آموزش، آگاه‌ و توانمندسازی آحاد جامعه با هدف کاهش خسارات جانی در حوادث تقویت می‌شود.

رضا فلاح عنوان کرد: جمعیت هلال احمر در حوزه آسیب‌های اجتماعی که امروزه به شدت مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته است، بیش از سایر سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه ایفای نقش کرده است.

لازم به ذکر است ۹ پروژه عمرانی آموزشی، درمانی، امدادی، فرهنگی، ورزشی و اداری به ارزش ۱۳ میلیارد و ۱۳۴ میلیون تومان در سال های ۹۶ و۹۷  در شعب و مرکز جمعیت هلال احمر استان کرمان احداث و افتتاح شده است.

۳۰۲۹/۷۴۲۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.