حسین محمّدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات سپاه و بسیج در راستای ارائه خدمات به مناطق زلزله زده، گفت: تمام توان خود را برای تامین امنیت و آرامش جسمی، روحی و روانی زلزله زدگان بکارگرفته ایم.

 وی با اشاره به خدمات شبانه روزی سپاه و بسیج در این مناطق از لحظه وقوع زلزله تاکنون، از استمرار روند امداد رسانی در منطقه خبر داد و افزود: تعداد افراد و تجهیزاتی که برای این منظور سازماندهی می شوند روز به روز در حال اضافه شدن است و امید است که در نزدیکترین زمان، کار امداد رسانی و آوار برداری به پایان رسیده و مرحله بازسازی آغاز شود.

 محمّدی آوار برداری و خارج کردن مصدومین، اجساد متوفیان و احشام مدفون در زیر آوار، تدفین اجساد متوفیان در کمترین زمان ممکن و انجام هماهنگی های لازم جهت تدفین احشام تلف شده و دلجویی از خانواده های متوفیان و آسیب دیدگان، استقرار اکیپ های پزشکی بسیج و ارائه خدمات پزشکی رایگان و آماده باش بهداری ناحیه جهت ارائه خدمات به مصدومین و جمع آوری کمک های مردمی و تهیه پتو، چادر، مواد غذایی و آب آشامیدنی و سایر نیازمندی های اولیه زلزله زدگان از جمله خدمات سپاه عنوان کرد.

وی همچنین گفت: نیروهای سپاه بازگشایی معابر و مسیرهای تردد، خارج کردن اموال خسارت دیدگان از زیر آوار و انتقال به مکانی امن، صیانت از اموال مردم با هماهنگی ناجا و انجام هماهنگی لازم جهت نظارت ناجا نسبت به خروج اموال از روستا و کنترل ورود و خروج افراد همکاری داشته و روزانه ۳۰۰۰ پرس غذا در بین زلزله زدگان تهیه و توزیع کرده است.

  فرمانده سپاه میانه با ابراز خرسندی از پیشرفت کار امدادرسانی و آوار برداری، اظهار داشت: طی روزهای آینده، مرحله آوار برداری به پایان خواهد رسید و اکنون در حال انجام هماهنگی های لازم جهت اجرایی شده مرحله بعدی خدمات رسانی به زلزله زدگان و آغاز بازسازی منازل تخریب شده، هستیم.  

به گزارش ایرنا ساعت ۲ و ۱۷دقیقه بامداد جمعه (۱۷آبان ماه) زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

بر اثر وقوع این زمین لرزه ۵۸۴نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۶۶ نفر به علت ماندن زیر آوار و ۵۱۸ نفر به علت ترس و اضطراب (براساس گزارش اورژانس کشور)، بوده است، همچنین ۵ نفر در روسای ورنکش شهرستان میانه جان خود را از دست دادند و  ۲ نفر در بخش ترکمانچای در چادر شخصی که در حیاط خانه خود برپا کرده بودند، به علت گاز گرفتگی فوت شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.