شهرام خدایی روز سه‌شنبه در مراسم معارفه رییس جدید کتابخانه های شهرستان عجب شیر و و بررسی مشکلات این حوزه، خواستار استفاده از ظرفیت خیرین در تجهیز و ساخت کتابخانه ها شد و افزود: اعتبارات در حوزه کتابخانه های عمومی محدود است و در  راستای نوسازیف تجهیز و ایجاد کتابخانه های جدید باید از تمامی ظرفیت ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه استاندارد های جدید در کتابخانه های استان رعایت خواهد شد گفت: کتابخانه های تازه ساخت در شهرها و روستاهای بالای ۱۵۰۰ نفر، با کتاب تازه تجهیز می شوند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی اصل ماموریت کتاب و کتابخانه های را افزایش دانش و آگاهی در جامعه دانست و گفت: این دانش مربوط دانش عمومی است و در ظرفیت عمومی جامعه نتیجه خواهد داد و هر چه قدر این دانش را جلوتر ببریم به توسعه اجتماعی کمک خواهیم کرد.

خدایی در حاشیه قرار گرفتن کتاب و کتابخانه ها را عاملی بر رونق فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و گفت: وضعیت کتابخانه عمومی عجب شیر مطلوب نیست و نیازمند توجه بیشتر و  مکان یابی مناسب برای کتابخانه های عمومی در سطح شهرستان است.

وی با اشاره به برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی خاطرنشان کرد: در طول هفته کتاب (۲۳ تا ۳۰ آبان) طرح عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی استان اجرا و بیش از ۱۵۰ برنامه اجرا می شود.

عادل اصغرپور فرماندار  عجب شیر نیز خواستار تجهیز ۲ کتابخانه عمومی شهرستان به امکانات بروز و جدید مطالعه، افزایش اعضا، ارتباط سازنده با ادارات و نهادهای فرهنگی و آموزشی، احداث و تجهیز کتابخانه عمومی جدید در روستاهای پرجمعیت از جمله خضرلو و هرگلان شد.

در این مراسم میر سردار مرندی به عنوان  رییس کتابخانه های عمومی شهرستان عجب شیر معرفی و از خدمات جعفر حلیمی تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.