پروانه رضا قلی‌زاده روز شنبه در آستانه هفته کتاب در مصاحبه با خبرنگاران افزود: از این تعداد هزار و ۹۲۲ نفر خردسال، ۹ هزار و ۴۹۱ نفر کودک، هفت هزار و ۲۲۶ نفر نوجوان، ۳۶ هزار و ۱۴۹ نفر در سنین مختلف، ۶ هزار و ۳۸۰ نفر در کتابخانه های مشارکتی و ۵۰۹ نفر روشندل هستند. 

وی با اشاره به فعالیت ۷۹ باب کتابخانه در استان اردبیل افزود: از این تعداد ۶۳ باب نهادی و ۱۶ باب مشارکتی  است.

اوبیان کرد: ۴۷ باب از کتابخانه‌های استان در شهر و ۱۶ باب در روستا قرار دارد و تلاش می‌شود در نقاط محروم کتابخانه‌های جدید راه اندازی و یا احداث شود.

وی با بیان اینکه در تمامی کتابخانه‌های استان بخش مستقل برای کودکان در نظر گرفته شده، اضافه کرد: کودکان و نوجوانان استقبال خوبی از کتابخانه‌های عمومی دارند و آشنایی و انس این قشر با کتاب و کتابخانه باعث افزایش سرانه مطالعه در جامعه خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه ۲۳ آبان ماه تا ۳۰ آبان هفته کتاب و کتابخوانی می‌باشد، افزود: بیش از ۷۰۰ برنامه متنوع فرهنگی در این هفته در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: افتتاح کتابخانه مشارکتی بسیج در پارس آباد، افتتاح بخش کودک کتابخانه هیر، نشست کتاب خوانان مدارس، برگزاری جلسات مطالعات باز، نمایشنامه خوانی و برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری کارگاه کاریکاتور، معرفی و تجلیل از کتابداران و کتاب خوان‌های برتر و اجرای برنامه‌های متنوع دیگر با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی از جمله آنها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.