محمدباقر هنربر، روز شنبه در حاشیه بازدید از روستاهای زلزله زده شهرستان میانه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اسکان اضطراری یک هزار نفر از سوی هلال احمر، افزود: علاوه بر چادر و پتو اقلام مورد نیاز و گرمایشی مانند والور و بسته های تغذیه ۷۲ ساعتی و یک ماهه و ظروف غذا در بین زلزله زدگان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه زلزله زدگان در صورت نیاز به اسکان اضطراری و اقلام گرمایشی و غذایی می توانند به عوامل هلال احمر مراجعه کنند، اظهار داشت: محدودیتی از نظر اسکان اضطراری وجود ندارد و اقلام مورد نیاز زلزله زدگان تامین می شود.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آواربرداری سبک مناطق زلزله زده از دیروز آغاز و تا ظهر انجام شد، گفت: آواربرداری سنگین نیز از دیروز با همکاری مردم زلزله زده آغاز شده است.     

هنربر گفت: براساس گزارش تیم های ارزیاب واحدهای تخریبی حدود یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در ۴۰ روستای شهرستان میانه و ۶۰۰ واحد مسکونی در ۲۶ روستای سراب تخریب شده است.

وی، با بیان اینکه تیم های ارزیاب همچنان واحدهای مسکونی روستاهای آسیب دیده را ارزیابی می کنند و در صورت مشاهده مورد جدید آن را گزارش خواهند کرد، ادامه داد: دفتر بازسازی بنیاد مسکن نیز برای بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده مستقر شده است و سایر نیروهای امدادی،  عملیاتی و دستگاه های خدمات رسان نیز در محل حضور دارند تا به محض درخواست مردم به آنان خدمات ارایه کنند.

وی یادآوری کرد: بعد از زلزله ۵.۹ ریشتری ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد جمعه بلافاصله تیم های ارزیاب به شهرستان های میانه و سراب اعزام شدند و بنا به دستور استاندار جلسه ستاد پیشگیری،  هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در محل استانداری تشکیل و استاندار دستورات لازم به کارگروه های امدادی، عملیاتی، نظامی و انتظامی را صادر کردند.

هنربر، یادآوری کرد: پس از زلزله بلافاصله در روستاهای آسیب دیده حضور یافته و اقدامات لازم از سوی تیم های امدادی و عملیاتی انجام شد و برای رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان ۴ جلسه ستاد پیشگیری تشکیل شد و استاندار وظایف را به هلال احمر، بنیاد مسکن،  نیروهای نظامی و سایر دستگاه های خدمات رسان برای برقراری ارتباطات آبی، گازی و برقی ابلاغ کردند.

به گزارش ایرنا، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد دیروز (جمعه) حوالی شهر ترک از توابع شهرستان میانه در آذربایجان شرقی را لرزاند.

این زلزله تاکنون ۷ کشته و بیش از ۵۰۰ مصدوم داشته که بیشتر مصدومان به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.