حمید عرفی یگانه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اقلام شامل 400 تخته پتو و سه هزار بطری آب معدنی نیم لیتری است.
وی اضافه کرد: 500 بسته غذایی شامل تن ماهی، کنسرو لوبیا، حبوبات و روغن به همراه پنج تن برنج توسط هلال احمر این استان به کرمانشاه ارسال شد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان بیان کرد: با توجه به اینکه همدان معین استان کرمانشاه هنگام بروز زلزله است در نخستین زمان پس از بروز زلزله اعضای این جمعیت در اتاق مدیریت بحران تشکیل جلسه دادند.
عرفی یگانه ادامه داد: 2 تیم پنج نفره آوار برداری و یک تیم آنست به همراه 2 قلاده سگ در نخستین ساعت زلزله عازم قصر شیرین شدند.
وی افزود: پس از ارزیابی مناطق زلزله زده ، 10 تیم پنج نفره اسکان از این استان در قصرشیرین حضور یافتند تا نسبت به اسکان اضطراری زلزله زدگان اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به قدرت 6.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 20 و 7 دقیقه و 31 ثانیه روز یکشنبه حوالی سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.
مرکز این زمین لرزه به طول جغرافیایی 45.7 و عرض جغرافیایی 34.38 در عمق 7 کیلومتری از سطح زمین روی داد.
این زلزله در 17 کیلومتری سرپل ذهاب، 18 کیلومتری قصرشیرین و 33 کیلومتری گیلانغرب در استان های ایلام و کرمانشاه اتفاق افتاده است.
این زمین لرزه در اکثر شهرهای کرمانشاه، ایلام، لرستان، تبریز و ارومیه نیز احساس شده است.
در پی این زلزله 6.4 ریشتری، پس ‌لرزه ای به بزرگی 3.5 ریشتر، ساعت 20 و 31 دقیقه و 46 ثانیه امشب، حوالی قصر شیرین را به لرزه درآورد.
به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری، این زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری در طول جغرافیایی 45.65 و عرض جغرافیایی 34.33 و در فاصله 21 کیلومتری قصر شیرین، 24 کیلومتری سرپل ذهاب و 32 کیلومتری گیلانغرب در استان کرمانشاه به وقوع پیوست.
شدت زمین لرزه کرمانشاه به حدی بوده است که در استان های بغداد، سلیمانیه، اربیل، کرکوک، صلاح الدین، الانبار، دیالی، کربلا و نجف و استان واسط نیز احساس شده است.
طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از مناطق زلزله غرب کرمانشاه آمار مصدومان این زمین لرزه تا ساعت ١:١٥ دقیقه بامداد پنجم آذر به ٥٤٨ تن رسید.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.