به گزارش ایرنا، محمود محمدی نسب روز شنبه در آیین قدردانی از امدادگران، داوطلبان و جوانان استان زنجان افزود: این جمعیت برای حمایت های روانی، تیم سحر را بدلیل آسیبهایی که در سطح گسترده ای در کرمانشاه بوقع پیوسته بود اعزام کرد، زیرا این حادثه آسیب های از قبیل افسردگی و خودکشی را بدنبال دارد.
وی اظهار کرد: در مراحل مختلف جستحو و اسکان اضطراری و اقلامی که بسته یکماهه مواد غذایی و اقلام زیستی که زلزله زدگان کرمانشاهی احتیاج داشتند و باید به هموطنان آسیب دیده می رسید و استان زنجان خوب عمل می کرد.
وی ادامه داد: مشارکت های مردم در این حادثه همدلی بی نظیری را خلق کرد و اوج مشارکت های مردمی را در ارسال کمکهای نقدی و غیر نقدی به مردم کرمانشاه به ثبت رساند.
این مسئول خاطرنشان کرد: با سیل کمک های مردمی مواجه بودیم، حتی درخواست های زیادی هم وجود داشت و لجستیک جمعیت پاسخگو نبود و علت آن نیز حجم بالای همدلی بود که توسط مردم انجام گرفت و اتفاق بی نظیری را رقم زد.
محمدی نسب با بیان اینکه بطور تقریبی در هیچ حادثه ملی چنین مشارکت مردمی وجود نداشت، خاطرنشان کرد: منابع و کمک هایی که در اختیار افراد محبوب قرار گرفته مشخص است و مصرف نشده نقدی ها و میزان آن به مردم گزارش خواهد شد.
وی تاکید کرد: محور حرکت جمعیت هلال احمر داوطلبانه است، بدین معنا که بخشی از نهضت جهانی هستیم که با یکسری اهداف خاص بشر دوستانه و کاهش آلام بشری فعالیت می کند و یکی از اصول پیوستن به این محور خدمت داوطلبانه است.
محمدی نسب یادآور شد: داوطلبان جمعیت هلال احمر رابطه استخدامی با این جمعیت ندارند و پس از فراگیری آموزش های خاص، در صورت لزوم در صحنه های مختلف ورود پیدا می کنند تا از آسیب های حوادث بکاهند.
به گفته این مسئول زنجان یکی از استانهایی بود که در مناطق زلزله زده کرمانشاه حضور یافت و اقدامات لازم را انجام داد.
آیین قدردانی از امدادگران، داوطلبان و جوانان هلال احمر زنجان در امدادرسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه با حضور دبیرکل و رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور و استاندار و مسئولان استانی زنجان برگزار شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان نیز که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.