علی وحدتی عصر  دوشنبه در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه فناوری های ربع رشیدی، مسوم به رینوتکس ۲۰۱۹، در تبریز با اشاره اینکه ۴ هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند، افزود: از این تعداد ۱۴۰ شرکت در آذربایجانشرقی فعال است.

وی ادامه داد: وجود شرکت های دانش بنیان در کشور به راه میانبری برای تزریق نوآوری و فناوری به صنایع کشور تبدیل شده است.

وحدتی با بیان اشاره به اینکه در گذشته ارتباط صنعت و دانشگاه بسیار کم بود، گفت: اکنون فرصت فراهم شده تا صنایع از نوآوری ها و توان علمی دانشگاه ها بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه اکوسیستم نوآوری و فناوری در کشور فعال می شود، افزود: برای تکمیل زنجیره اکوسیستم فناوری باید از شهرک‌های تخصصی صنعتی فناورانه حمایت کنیم که آذربایجان شرقی با راه اندازی شهرک تخصصی الکترونیک، در این زمینه پیشگام بوده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: باید یک صندوق پژوهش و نوآوری در شان استان آذربایجان شرقی و مرکز نوآوری خیلی خوبی در این استان راه اندازی شود و ما حاضریم در این زمینه کمک کنیم.

وی با اشاره به موقعیت مرزی آذربایجان شرقی گفت:  شرکت های دانش بنیان در این استان می توانند از این مزیت برای بهره مندی جهت صادرات محصولات خود بهره مند شوند.

وحدتی گفت: دولت در بالاترین سطح به طور مرتب مشکلات شرکت های دانش بنیان را پیگیری می کند تا شرکت ها مشکل مالی نداشته باشند.

وی افزود: اگر صنایع به شرکت‌های دانش بنیان اعتماد کنند، همه نیازهای مالی آنها رفع و توسط دولت تضمین می شود و همچنین تسهیلات لیزینگ ۹ درصد به شرکت‌های دانش بنیان می‌دهیم تا ایده‌های خود را در سطح وسیع تری تجاری‌سازی کنند. 

هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز، موسوم به رینوتکس ۲۰۱۹، امروز دوشنبه در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز با حضور جمعی از مقام های کشور استانی آغاز به کار کرد.

بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ طرح، ایده و محصول فناورانه و دانش‌بنیان برای شرکت در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده اند و ۳۰ رویداد جانبی در حوزه‌های علمی و فناوری نیز برگزار می‌شود.

هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) ۱۳ تا ۱۷ آبان ماه جاری از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در نمایشگاه بین المللی تبریز در حال برگزاری است.

ششمین دوره نمایشگاه رینوتکس نیز دهم تا چهاردهم آبان ماه پارسال در تبریز برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.