رئیس ستاد اجرایی هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار داشت: بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ طرح، ایده و محصول فناورانه و دانش‌بنیان برای شرکت در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده اند و ۳۰ رویداد جانبی در حوزه‌های علمی و فناوری نیز برگزار می‌شود.

علی جهانگیری با بیان اینکه ثبت‌نام طرح‌های فناورانه برای شرکت در این دوره از نمایشگاه نسبت به دوره گذشته تقریبا ۲ برابر شده است، افزود: از مجموع طرح‌های ثبت‌نام شده، ۴۵۶ طرح مربوط به خارج از استان آذربایجان شرقی است.

وی با اشاره به اینکه رینوتکس هفتم در ۱۸ زون (ناحیه) تخصصی برگزار می‌شود، افزود: بیشترین طرح‌ها در زون الکترونیک با ۵۴۷ طرح، زون آب با ۱۷۴ طرح و زون ارتباطات با ۱۷۲ طرح ثبت‌نام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: در مدت برپایی این نمایشگاه، حدود ۳۰ رویداد فناورانه شامل نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی، سخنرانی‌های علمی و رویدادهای استارتاپی برگزار می‌شود.

وی از رونمایی ۱۲ طرح یا محصول فناورانه و دانش‌بنیان در طول برگزاری این نمایشگاه خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها، اطلس نقشه‌های پتانسیل مواد معدنی آذربایجان شرقی است که به همت سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی تدوین و تمام لایه‌های اکتشافی و اطلاعاتی پهنه‌های معدنی استان در آن تلفیق و مدل‌سازی شده است.

به گزارش ایرنا، هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) ۱۳ تا ۱۷ آبان ماه جاری از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در نمایشگاه بین المللی تبریز در حال برگزاری است.

ششمین دوره نمایشگاه رینوتکس نیز دهم تا چهاردهم آبان ماه پارسال در تبریز برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.