سردار عبدی در این آیین به نحوه کشف مواد مخدر امحایی اشاره کرد و گفت: موادمخدر امحاء شده  در ۹۳۲ طرح استانی در قالب ۲ هزار و ۲۵۲ مرحله عملیات پلیسی کشف شد که از این میزان ۴۸۰ کیلوگرم هروئین و بقیه موادمخدر صنعتی غیردارویی بود.

وی به آمار دستگیر شدگان مرتبط با مواد مخدر در آذربایجان شرقی نیز اشاره کرد و افزود: امسال تعداد ۴ هزار و ۱۲۹ نفر خرده فروش و توزیع‌کننده موادمخدر در سطح  استان دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده اند.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی، مرکز ماده ۱۶ تبریز را به عنوان مهم‌ترین مرکز نگهداری و بازپروری معتاد در سطح کشور معرفی و اضافه کرد: از تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها دولتی و غیردولتی در سطح استان که با پلیس در امر مبارزه و مقابله با موادمخدر همکاری دارند، تشکر و قدردانی می‌کنم و ضرورت دارد این دستگاه‌ها در امر آموزش، درمان، پیشگیری و مقابله و همکاری هم‌افزایی بیشتری با پلیس استان داشته باشند.

وی افزود: آذربایجان‌شرقی از نظر میزان آلودگی و نرخ شیوع و اعتیاد به موادمخدر وضعیت بهتری دارد، اما وجود موادمخدر و معتاد در هر جامعه‌ای باعث وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی فراوانی می شود و بر این اساس باید ریشه آن خشکانده شود. 

عبدی گفت: اراده والایی در سطح کلان نظام جمهوری اسلامی برای مبارزه و مقابله با این معضل اجتماعی وجود دارد و در آذربایجان شرقی اقدامات خوبی در این حوزه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.