حجت الاسلام علی خاتمی، روز یکشنبه در مراسم چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله قاضی طباطبایی در مسجد «مقبره» تبریز با اشاره به نقش مهم این عالم مجاهد در قیام ۲۹ تبریز سال ۵۶ افزود: این قیام حرکت توفنده انقلاب اسلامی را شتاب بخشید و نقش آیت الله طباطبایی به عنوان خمینی آذربایجان در آن تعیین کننده بود.
وی اظهار داشت: آذربایجان و تبریز مهد شهید و شهادت بوده و مردم این خطه از میهن اسلامی در دفاع از انقلاب و ارزش های اسلامی همیشه پیشگام بوده و هستند.

نماینده ولی فقیه در زنجان، یادآوری کرد: آیت الله طباطبایی به عنوان نخستین شهید محراب علاوه بر فعالیت های سیاسی در عرصه علمی و اندیشه ای نیز منشا آثار و نوشته های متعددی بود که دانش پژوهان می توانند با استفاده از این آثار نیازهای خود را در این حوزه برطرف کنند.

حجت الاسلام خاتمی، ادامه داد:این عالم ربانی و فقیه مجاهد پس از سال های متمادی مبارزه در راه انقلاب و آشنا کردن مردم با احکام الهی در ۱۰ آبان سال ۱۳۵۸ به دست منافقان به درجه رفیع شهادت نایل شد. 

مراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله قاضی طباطبایی با حضور حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز و جمعی از مدیران و مسئولان استانی، خانواده های شهدا و ایثارگران و مردم در مسجد مقبره بازار تبریز برگزار شد.

در این مراسم استاد ولی الله کلامی زنجانی و حاج ابراهیم رهبر از شاعران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مدیحه سرایی کردند.

شهید آیت الله محمدعلی قاضی طباطبایی فرزند آیت الله حاج میرزا باقر در سال ۱۲۹۳ شمسی در تبریز متولد شد و در دهم آبان سال ۱۳۵۸مصادف با عید قربان هنگامی که نماز مغرب و عشاء را در مسجد شعبان تبریز به جا آورد به دست گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.