به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه آستارا شامگاه یکشنبه در این آئین در مسجد عباسیه این شهر گفت: شهدا مروج ارزش های دینی و سرمایه ماندگار نظام و انقلاب هستند و گرامیداشت نام و یاد آنها قدردانی از فداکاران است.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: شهدا امنیت، آسایش و اقتدار را برای کشور به ارمغان آوردند و حضور ما در گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان، نوعی ادای دین به آنهاست.
وی ادامه داد: ملت ایران با تأسی از فرهنگ عاشورا زیر بار ذلت و خواری نرفته اند و استکبار جهانی و برخی کشورهای منطقه در مقابل فرهنگ شهادت، شکست های سختی متحمل شده اند.
امام ‌جمعه آستارا گفت: برای شکل‌گیری و تثبیت انقلاب اسلامی، خون بیش از 200 هزار نفر ریخته شده و پایه‌ها و ریشه‌های آن قوی شده و دشمنان، توان رویاروی با نیروهای انقلابی را ندارند.
حافظ نیا افزود: شهدای مدافع حرم همچون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، با تبعیت محض از ولایت فقیه وارد میدان شده و از آرمان ها و ارزش های اسلامی صیانت کردند.
سوگواری و شعرخوانی توسط شاعران و مداحان برجسته در رثای 166 شهید آستارا از بخش های دیگر این آئین بود.

** مرزنشینان آستارا از خدمات درمانی بهره مند شدند
فرمانده هنگ مرزی آستارا گفت: 50 نفر از شیعیان و اهل سنت روستاهای مرزی این شهرستان به مناسبت هفته بسیج و وحدت، از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان طرح مردم یاری مرزبانی بهره مند شدند.
سرهنگ نوذر مرادی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: روز گذشته (یکشنبه) مرزنشینان روستاهای مشند، شاغوله و زره ژیه در خانه های بهداشت به صورت رایگان پذیرش و از خدمات بهداشتی نظیر سنجش فشار و قند خون بهره مند شدند و در هر خانه بهداشت، یک پزشک عمومی بیماران را ویزیت کرد.
وی بیان کرد: اجرای طرح‌ مردم ‌یاری در جلب رضایت مردم و خدمت به مرزنشینان و رفع مشکلات درمانی و بهداشتی آنان موثر است.
وی ادامه داد: شبکه بهداشت و درمان آستارا در اجرای این طرح با مرزبانی همکاری کرد و تعامل با سایر دستگاه ها و نهادها برای خدمت به مرزنشینان و مناطق دور افتاده از هدف های مرزبانی است.
29 آبان تا پنجم آذرماه هفته بسیج است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در دو بخش و 62 روستا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.