حجت الاسلام محمدحسین فهیم‌نیا روز یکشنبه در مراسم عزاداری رحلت پیامبر اسلام (ص) و امام‌حسن (ع) که با حضور محمدرضا عارف نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، استاندار  و جمعی از مردم در دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شهر یزد برگزار شد افزود: عمل به سیره  پیامبران و امامان معصوم (ع) برای بشریت عزت‌آفرین است.

وی ادامه داد: گسترش فرهنگ ابراز محبت و مودت به ائمه‌اطهار (ع) و پیگیری مرام آنها در زندگی موجب سعادت دنیا و آخرت خواهد شد که باید از فرصت‌های مختلف برای تحقق آن اقدام کرد.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: نسل جوان را باید بیش از گذشته در جریان برنامه‌های مختلف بهتر از گذشته با ائمه‌هدی (ع) قرار داد و آموزه‌های معنوی را در جامعه جاری کرد.

فهیم‌نیا تاکید کرد: دهه پایانی ماه‌ صفر و مناسبت‌های قمری هرکدام فرصتی است که می‌توان از آنها در راستای اهداف دین و مکتب اسلام بهره گرفت.

وی بیان داشت:  برای خنثی‌کردن توطئه‌های فرهنگی دشمنان باید از سیره و ایام شهادت و ولات ائمه‌طاهرین (ع) استفاده کرد .

در این مراسم همچنین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در رثای رحلت پیامبراعظم (ص) و شهادت مظلومانه امام حسن‌مجتبی (ع) به مرثیه‌خوانی پرداختند.

مشابه این مراسم در بیشتر مساجد و تکایای شهرها و روستاهای استان یزد شنبه شب و روز یکشنبه برگزار شد .

بر اساس آخرین آمارها از جمعیت حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان یزد ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند که این استان یکهزار و ۴۰۰ هیات مذهبی دارای مجوز در ۱۰ شهرستان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.