همایون حائری روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات تامین برق شهرک ها و واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی افزود: در برخی مواقع در کشور حبس تولید نیز داریم و نمی توانیم آن را به صنعتگر برسانیم.

وی با بیان اینکه مشکل برق شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی سابقه طولانی مدت دارد، اظهار داشت: با وجود برگزاری جلسات متعدد برای رفع این مشکلات تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است در حالی که وظیفه ما تامین برق واحدهای صنعتی است.

معاون وزیر نیرو گفت: در این خصوص یک طرف موضوع مصرف کننده های صنعتی قرار دارند و در سوی دیگر تامین برق از سوی نیروگاه ها و در طرف دیگر نیز تجهیزات، خط، شبکه و شرکت های توزیع وجود دارد که باید با هم هماهنگ شوند.

حائری، با اشاره به کلنگ زنی نیروگاه بناب در ۲ ماه گذشته در این منطقه، ادامه داد: نیروگاه هریس جزو نیروگاهی های جدید کلاس بالایی است که بهره وری آن در مرحله سیکل ترکیبی به حدود ۵۹ درصد می رسد.

وی با تاکید بر اتخاذ راهکارهای مختلف و داشتن تعصب کاری برای رفع مشکل مربوط به تامین برق مصرفی واحدهای صنعتی منطقه، یادآوری کرد: در این زمینه باید راهکارهای اجرایی ارایه شود و جذب مشارکت بخش خصوصی در اجرای خط و نصب ترانس برق مانند رویه احداث پست های برق به صورت B.O.T ( بخش خصوصی) از جمله راهکارهاست.

حائری، با اشاره به اینکه برای رفع این مشکل در کوتاه مدت باید برنامه و راهکار کوتاه مدت ارایه شود، گفت: در کنار این برنامه تدوین برنامه های میان مدت و بلند مدت نیز ضروری است.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: در کشوری که همه به دنبال احیا و راه اندازی مجدد کارخانه ها و واحدهای صنعتی و توسعه آن ها هستند اینکه سرمایه گذاران و واحدهای صنعتی به علت وجود مشکل در زیرساخت ها به ویژه برق اقدام به تعطیلی واحدهای خود می کنند فاجعه است.

مسعود پزشکیان، افزود: تلاش می شود با کمک دستگاه های متولی و سایر نهادهای دولتی مشکل زیرساخت و برق واحدهای صنعتی استان حل می شود و پیگیری این موضوع تا حل آن را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.