به گزارش ایرنا، عزیزاله شهبازی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری البرز  با قدردانی از تلاش های بخش خصوصی استان، افزود: سال گذشته در چنین روزهایی حدود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان طرح و کلنگ زنی داشته ایم اما امسال بیش از ۲  هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی استان طرح در دست گشایش یا کلنگ زنی  دارد.

وی بیان داشت : اجرایی این همه پروژه و طرح بیانگر هم افزایی ،  اتحاد  و همدلی مردم و مسئولان استان است .

استاندار البرز گفت:اکنون مسئولان استان اعم از نماینده عالی دولت ، نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مردم استان در مجلس و سایر مسئولان با وحدت و همدلی در پیشبرد اهداف استان گام برمی دارند.

وی به دیدار هیات دولت با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: در این دیدار مقام معظم رهبری  چهار کلید واژه  را مطرح فرمودند که باید مورد توجه قرار گیرد.

شهبازی ادامه داد: یکی  از این که  کلید واژه ها اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و فرمودند که چهل سالگی دوم انقلاب بهتر از گذشته خواهد بود، همچنین تولیدکنندگان رزمندگان جنگ اقتصادی هستند که بایستی مقررات به شکلی وضع شود که این تولید رونق و موانع ما برطرف شوند.

استاندار البرز به سخنان رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت : دکتر روحانی در این دیدار بیان داشت که  با یاری یکدیگر و اتحاد و همدلی بین قوا در کشور ، آمریکا را به زانو در خواهیم آورد و هم اینکه سریع تر از تحریم عبور خواهیم کرد و مشکلات مردم را نیز برطرف می کنیم.

وی ادامه داد: استان البرز رنگین کمانی از اقوام مختلف ایرانی است، زندگی آرام و مسالمت آمیز را بین اقوام ایرانی در استان شاهد هستیم، مدیران در سه قوه در یک آرامش و زندگی مسالمت آمیز تاثیر فراوانی دارند.

شهبازی با بیان اینکه البرز شاهد وفاق و همدلی است خاطر نشان کرد که البته در ایران اسلامی وحدت و همدلی موج می زند که از دل این اتحاد و انسجام شاهد رونق و توسعه خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ اقتصادی، عملیاتی و روانی دشمنان اشاره و عنوان کرد: نباید اجازه بدهیم کسانی که در خانواده انقلاب رشد کرده و حافظ انقلاب و آگاهانه پاسدار انقلاب هستند، ترور شخصیت شوند.

دولت خود را موظف به اجرای فرامین رهبری می داند

استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود به کلید واژه های سال ۹۸ استان اشاره  کرد و افزود: دولت خود را موظف به اجرای فرامین مقام معظم رهبری با تمام توان و اختیارات خود  می داند که این شرایط در استان نیز وجود دارد.

شهبازی گفت: تلاش ها براین است که تمام مجوزهای تولیدی در استان البرز عملیاتی شود و دراین زمینه  همه پای کار هستند .

وی ادامه داد: در هفته دولت امسال طرح هایی از جمله عملیات اجرایی پست برق ۴۰۰ کیلوولت در باغستان کرج آغاز و همچنین لکه صنعتی داشلیجه با پیگیری های صورت گرفته به ناحیه صنعتی تبدیل می شود.

استاندار البرز اظهار داشت: با تبدیل شدن این لکه به ناحیه صنعتی ۴۸ واحد صنعتی مستقر در آن شناسنامه دارخواهند شد، همچنین یکی دیگر از موضوعات مهم شعاع ۱۲۰ کیلومتری است که ۹۶ درصد کار آن انجام شده و در مراحل پایانی قرار دارد.

اشتغال کلید واژه دوم البرز

استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال را کلید واژه دوم در استان عنوان و خاطر نشان کرد: این مهم به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته چرا که  کاهش نرخ بیکاری و تحقق تعهد ایجاد ۴۰ هزار اشتعال برای سال ۹۸ از برنامه های مهم است .

امنیت کلید واژه  دیگر البرز 

شهبازی در ادامه با ببان اینکه پائین آوردن نرخ بیکاری در استان تکلیف مهم  است  و در بهار ۹۸ نرخ بیکاری در استان ۱.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته اظهار داشت: خط قرمز مجموعه مدیران در استان مطالبه گری مردم و برقراری امنیت است، بایدبه گونه ای عمل کنیم که آسیب های اجتماعی و معضلات ناشی از آن کاهش یابند.

وی ادامه داد: انتظار ما از معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی  استانداری این است که برنامه های محوری در راستای کاهش آسیب های اجتماعی تدوین تا این موضوعات تبدیل به مسایل حاشیه ای و امنیتی نشوند.

مدیران یک روز در هفته به دیدار مردم اختصاص دهند

شهبازی در ادامه گفت: تقاضای ما از مدیران و فرمانداران این است که با هدف آشنایی هر چه بیشتر با مشکلات مردم در هفته یک روز را به دیدار چهره به چهره به مردم  اختصاص دهند و  از ارجاع مردم به نهادهای بالاتر به صورت جدی خودداری کنند.

به گفته وی سازمان های مردم نهاد، تشکل ها و اصحاب رسانه و بازرسی استانداری بر این موضوع نظارت داشته باشند چرا که هر گونه کوتاهی از سوی مدبران در خصوص ارتباط با مردم و عدم اقدام برای کسب رضایتمندی آنها را قبول نمی کنیم.

زمینه حضور حداکثری فراهم شود

استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را در یک فضای سالم و با امنیت کامل برقرار تا شاهد شور و نشاط هر چه بیشتردر استان باشیم.

شهبازی گفت: با رعایت اصل بی طرفی بستر برگزاری انتخاباتی سالم و امن را باید در استان فراهم کرد.

مدیران مرخصی و ماموریت های خود را به معاون و دفتر استاندار اطلاع دهند.

استاندار البرز با اشاره به نزدیک شدن به ایام شروع سال تحصیلی جدید گفت: مدیران و فرمانداران ماموریت و مرخصی های خود را ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل اعلام نمایند.

نظر سنجی از میزان رضایتمندی مردم در استان

شهبازی با بیان اینکه تمامی تلاش ما بر این است که رضایت مردم را به همراه داشته باشیم گفت: انتظار می رود که از هفته آینده کار نظر سنجی آغاز شود چرا که قصدمان این است که تمامی توان خود را برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات داشته باشیم.

تلاش ها به تکمیل ورزشگاه ۶ هزار و ۵۰۰ نفری انقلاب کرج معطوف شود

استاندار البرز در ادامه به تکمیل ورزشگاه انقلاب کرج اشاره و افزود: توجه اداره کل ورزش و جوانان استان معطوف به تکمیل این ورزشگاه شده تا به سرانجام برسد.

وی در ادامه به مراسم  اربعین حسینی اشاره و گفت:  بیش از سال های گذشته این راهپیمایی عظیم مردمی را پاس بداریم و با تجمیع امکانات و همراهی های بیستر در سطح استان، هم به استقبال ایام محرم خواهیم رفت و هم بحث اربعین را جدی تر خواهیم گرفت.

۷۴۱۴/ ۶۱۵۵


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.