نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه متوازن استان قزوین به دلیل نداشتن برق منطقه‌ای مجزا با تاخیر مواجه شده که باید تدبیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سیده حمیده زرآبادی امروز در آیین افتتاح پست ۴۰۰/۶۳ کیلوولت برق دشتابی که با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو برگزار شد، اظهار کرد: کشور به اصلاح ساختار در توزیع برق نیاز دارد چرا که با گذشت چندین دهه از تغییرات تقسیمات سیاسی در کشور هنوز تغییری در برق منطقه‌ای صورت نگرفته است.

وی با اشاره به ایجاد شرکت توزیع برق منطقه‌ای در سال 67 در استان زنجان افزود: بعد از تغییرات در تقسیمات سیاسی کشور در دهه ۷۰ قزوین به عنوان استان به رسمیت شناخته شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در حال حاضر تاکنون ظرفیت‌های استان قزوین در حوزه های صنعتی و کشاورزی مغفول مانده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس اضافه کرد: توسعه متوازن استان قزوین به دلیل نداشتن برق منطقه‌ای مجزا با تاخیر مواجه شده که باید تدبیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.

زرآبادی گفت: انرژی برق به عنوان یکی از ملزومات برای رونق تولید محسوب می‌شود و بی‌توجهی به این موضوع، می تواند اهداف اقتصاد مقاومتی را با چالش جدی روبرو کند.

وی همچنین در مراسم افتتاح تصفیه خانه محمودآباد نمونه گفت: برای حل مشکلات آب شرب و تامین آن در روستاها باید از امکانات و ابزارهای لازم بهره گرفت.

زرآبادی با بیان اینکه در طرح‌های BOT معمولا دولت حمایت های لازم را از بخش خصوصی نمی‌کند، افزود: یکی از موضوعاتی که در طرح‌های BOT باید مدنظر مسئولان قرار گیرد، حمایت های لازم بعد از افتتاح و بهره‌برداری است که دولت باید برای این مهم برنامه ویژه‌ای در نظر داشته باشد.

وی بر احیای دشت قزوین و توسعه بخش کشاورزی تاکید و خاطرنشان کرد: وزارت نیرو و دستگاه‌های زیر مجموعه آن همیشه باید تلاش کنند تا حمایت‌های لازم به منظور تامین انرژی مورد نیاز تولید فراهم شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.