هیوا لهونیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر نیروگاه تلمبه‌ای ذخیره‌ای سد آزاد سنندج با ظرفیت تولید ۱۰ مگاوات برق فعال بوده و در زمان اوج مصرف وارد مدار می‌شود اما هنوز نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی به بهره‌برداری نرسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اضافه کرد: این نیروگاه، دومین نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای کشور است که در صورت لزوم از آن برای کمک به توزیع بار شبکه بهره‌برداری خواهد شد.

لهونیان از پیگیری ایجاد نیروگاه برق در استان توسط بخش خصوصی خبر داد و افزود: قرار است یک نیروگاه با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات و با حضور سرمایه‌گذاران خارجی از طریق فاینانس در سه‌راهی حزب الله مریوان ایجاد شود.

وی به حمایت از بخش خصوصی برای ایجاد نیروگاه اشاره کرد و یادآور شد: در صورت ایجاد این نیروگاه، ظرفیت تولید برق کردستان در زمان اوج مصرف به حدود ۲ هزار مگاوات می‌رسد که چهار برابر مصرف مشترکان در استان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان  گفت: در سال ۹۸ به واسطه مدیریت صحیح مصرف و همکاری مشترکان بخش های مختلف، توانستیم فصل گرما را بدون خاموشی در کشور و از جمله در این استان سپری کنیم.

لهونیان تاکید کرد: این اتفاق مهم نشان داد که با فرهنگ سازی الگوی صحیح مصرف انرژی در میان مشترکان به راحتی می توان برق را مدیریت و مانع از خاموشی در کشور شد.

 سد آزاد سنندج از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی، ارتفاع آن از پی ۱۲۵ متر، حجم مخزن آن ۳۰۰ میلیون مترمکعب بوده و در حال حاضر حدود ۲۳۵ میلیون مترمکعب آب در پشت این سد ذخیره شده است.

شرکت توزیع نیروی برق کردستان به ۶۵۰ هزار مشترک خدمات می‌دهد و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار از نعمت برق برخوردار هستند.

۷۳۵۵/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.