مهرداد سالاری روز چهارشنبه در گفت و گو  با ایرنا افزود: به کسانی که بخواهند در زمینه گردشگری فعالیت کنند، سعی می کنیم در کوتاه ترین زمان ممکن مجوز فعالیت آنها را صادر کنیم.

وی را لازمه توسعه و جذب گردشگر آماده بودن زیرساخت های ارتباطی دانست گفت: استان کرمانشاه دارای راه آهن است که می تواند رفت و آمد گردشگر نقش بسزایی داشته باشد و همچنین خط ریلی کرمانشاه - اسلام آباد با ۶۵ درصد و اسلام آباد - خسروی  ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است که انشاالله با تکمیل آنها این زیرساخت مهم در توسعه مسافر و گردشگری  به خط راه آهن کشور های عراق و سوریه وصل خواهد شد گردشگر استان را ۲ برابر خواهد کرد.

سالاری در ادامه توسعه زیرساخت های ارتباطی گردشگری به خط هوایی استان کرمانشاه اشاره کرد و بیان داشت: کرمانشاه قبل از انقلاب دارای خطوط هوایی بوده که متاسفانه تاکنون باند آن نوسازی نشده و فقط یک باند اصلی داشت که تازگی یک باند به آن اضافه کردیم و در توافق با ایران ایر پرواز از فرودگاه کرمانشاه آخر شب ها و صبحها به علاوه پروازهای معمولی وجود دارد.

وی هچنین به اجرای آزاد راه همدان - کرمانشاه و حمیل - بیستون اشاره کرد و افزود: همه محورهای  اصلی استان کرمانشاه آماده است و هیچ مشکلی وجود ندارد و ۲ آزاد راه همدان - کرمانشاه و حمیل - بیستون توسعه هرچه بیشتر راه های ارتباطی استان به کمک بخش خصوصی در دست اقدام است.

ثبت جهانی اورامانات یکی از برنامه اصلی استان است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود  به رویداد جهانی ۲۰۲۰ اشاره کرد و بیان داشت : برگزاری این رویداد یکی از برنامه های اصلی جذب گردشگر و توسعه زیرساخت های آن در سال جاری است.

وی توسعه زیرساخت های روستاهای هدف گردشگری و بوم گردی از جمله اهداف اصلی استان دانست و بیان داشت: توسعه پروژه های گردشگری از جمله هتل داری و اقامتگاهی و سیرویس دهی در بخش های مختلف بدون سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی امکان ندارد.

او اضافه کرد: تمام شرایط برای جذب سرمایه گذاران در بخش گردشگری استان فراهم شده و سعی می کنیم در کوتاه ترین زمان ممکن مجوز پروژه های آنها صادر کنیم و از فعالیت آنها حمایت می کنیم.

تمام زیرساخت های مراسم اربعین در استان کرمانشاه فراهم است

سالاری در بخش دیگر از سخنان خود به مراسم باشکوه اربعین عبور یک میلیون و ۲۰۰ زوار از استان اشاره کرد و بیان داشت: انشاالله با بازگشایی مرز خسروی شاهد توسعه گردشگر و مسافر به استان باشیم.

وی با بیان اینکه تمام زیرساخت های مراسم اربعین در استان کرمانشاه فراهم است گفت: نمی خواهیم مراسم اربعین را دولتی کنیم دولت فقط زیرساخت ها مانند جاده، برق،آب و پارکینگ فراهم می کنند و مراسم را موکب ها به کمک مردم برگزار می کنند، همه مسائل مربوط به اربعین مردمی است.

او در پایان ابراز امیداوری کرد با رشد سرمایه گذاری در بخش گردشگری و نعمت عبور زوار از استان زمینه توسعه و جذب گردشگری فراهم شود.

استان کرمانشاه بیش از چهار هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده دارد که تاکنون بیش از ۲ هزار ۲۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است.
کتیبه داریوش هخامنشی تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه به شمار می رود.

مسئولان استان درصدد هستند منطقه گردشگری اوارمانات و آثار تاریخی تاق بستان را نیز به ثبت جهانی برسانند.

۳۲۰۹/۸۰۶۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.