به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم پنجشنبه شب در اجتماع عظیم خادمان و زائران اربعین حسینی در مسجد صاحب الامر تبریز افزود: این حماسه حسینی هر سال علاوه بر مردم ایران با استقبال بیشتر مسلمانان جهان مواجه شده و زمینه را برای تحقق منویات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص تمدن نوین اسلامی فراهم می کند.

وی با تاکید بر اینکه این تمدن به نیروهای جوان، نخبه و باانگیزه نیاز دارد، اظهار داشت: مسیرهای راهپیمایی اربعین حسینی محل رویش چنین انسان هایی است که خود را برای سربازی در مسیر این تمدن آماده می کنند.

امام جمعه تبریز گفت: جوانان شرکت کننده در راهپیمایی اربعین حسینی با پای پیاده از نجف اشرف تا کربلا را با انگیزه الهی طی می کنند و با حضور در ملجاء امام حسین(ع) و اعلام بیعت با ایشان در واقع نوعی مهاجرت نمادین از خود به سمت امام را به نمایش می گذارد.

حجت الاسلام آل هاشم، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز خطاب به موکب داران ایرانی، عراقی ها و خادمان راهپیمایی اربعین فرمودند که این راهپیمایی می‌تواند زمینه ساز تحقق هدف نهایی اسلام و تشکیل تمدن عظیم و نوین اسلامی شود و باید این حرکت برای تحقق این تمدن مداوم و جدی تداوم یابد.

وی با اشاره به بعد جهانی راهپیمایی اربعین حسینی یادآوری کرد: بازخوانی و بازشناسی مبانی اندیشه رهبر معظم انقلاب از جهت مفهومی و ساختاری در مورد راهپیمایی عظیم اربعین،  تولید ادبیات در این زمینه از اندیشه‌های ایشان و اهتمام نخبگان و اندیشمندان ایرانی و منطقه ای به ایده پردازی درباره نظریه اربعین و تمدن نوین اسلامی از ابعاد جهانی این حماسه برای تحقق دیدگاه های رهبری است.  

امام جمعه تبریز با بیان اینکه تقویت هویت شیعی و گسترش فرهنگ غنی و عظیم شیعه از دیگر کارکردهای ارزشمند راهپیمایی اربعین حسینی در ابعاد جهانی است، گفت: در این راهپیمایی باید بای ایجاد وحدت و اتحاد بیشتر در بین مسلمانان جهان تلاش کرد.

حجت الاسلام آل هاشم، افزود: عده‌ای در قالب تشیع لندنی با سوء استفاده از چنین برنامه هایی سعی دارند بین برادران مسلمان تفرقه بیاندازند که باید همه مواظب این توطئه‌ها باشند.

۸۰۲۳/۳۰۷۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.