حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز سه شنبه در دیدار سفیر جمهوری آذربایجان در کشورمان با وی با بیان اینکه تفرقه ‌افکنی مهم‌ ترین راهبرد دشمن در جهان اسلام است،  ادامه داد: ایران و آذربایجان دو کشور مسلمان، دوست و همسایه با وحدت و انسجام بیشتر می توانند در مسیر توسعه همکاری کنند.
وی با اشاره به روابط و مشترکات تاریخی و فرهنگی و دینی دو ملت ایران و آذربایجان افزود: ایران و آذربایجان از گذشته های دور در زمینه ها و مقاطع مختلف با یکدیگر همکاری های زیادی داشته اند و امیدواریم در برهه کنونی نیز که اراده سیاسی مسوولان عالی رتبه دو کشور بر توسعه روابط دوجانبه است، این همکاری ها و مناسبات بیش از پیش گسترش یابد.
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه وحدت مسلمانان دشمنان را عصبانی و مایوس می کند، اضافه کرد: تکریم شعائر دینی و پاسداشت خون شهدای کربلا از آموزه های دینی مسلمانان است و در ایام محرم شاهد برگزاری مراسم های با شکوه در شهرهای مختلف جمهوری آذربایجان بودیم.
وی افزود: برگزاری این مراسم بدون هیچ محدویتی در جای جای کره خاکی علاوه بر اینکه برکات معنوی دارد دل های مسلمانان را به همدیگر نزدیک تر می کند و یکپارچگی آنها را به نمایش می گذارد.
نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با سفیر جمهوری آذربایجان در کشورمان از برگزاری همزمان مسابقات آوازخوانی و موسیقی با ایام سوگواری سید و سالارشهیدان در باکو انتقاد کرد و گفت: حضور عاشقانه دلدادگان امام حسین علیه السلام در مراسم عزاداری و راهپیمایی با شکوه اربعین ایجاب می کند که در زمان برگزاری چنین مسابقاتی تجدید نظر شود.
بنیاد حسین اف هم در این دیدار با با بیان اینکه نماینده رهبرمعظم انقلاب اسلامی در این منطقه چهره ای بسیار محبوب و مردمی است، خاطرنشان کرد: نماینده ولی فقیه بودن در آذربایجان مسئولیت سنگینی است و این حضور در توسعه و تعمیق روابط ایران و جمهوری آذربایجان بسیار موثربوده است.
وی با اشاره به ۱۲ دیدار روسای جمهور دو کشور در ۶ سال گذشته، گفت: ۸ دیدار در سطح مقامات عالی رتبه انجام شده که نتیجه آن رشد ۷۴ درصدی مبادلات تجاری و اقتصادی است.
سفیر جمهوری آذربایجان در کشورمان با ابراز خرسندی از توسعه روابط دو جانبه ادامه داد: در سال گذشته ۱۳۵۰ نفر از کشور آذربایجان برای درمان و تفریح به ایران به خصوص استان آذربایجان شرقی سفرکرده اند که نشان از سطح بالای خدمات پزشکی و گردشگری در این منطقه دارد.

حسین اف گفت: پروژه‌های مشترکی همچون تولید خودرو ایرانی و آذربایجانی بخشی از فعالیت‌های اقتصادی دو جانبه است که نتیجه آن صدور اولین خودرو مشترک به‌زودی به روسیه خواهد بود.
بنیاد حسین اف در ادامه به دیدار آیت الله محمد تقی آل هاشم رفت و با وی دیدار و گفتگو کرد.

وی همچنین با استاندار آذربایجان شرقی دیدار کرد.

۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.