موسی جوینده روز پنجشنبه در دیدار موکب‌داران اربعین حسینی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تشکر از فعالیت ویژه استاندار و معاونان استانداری که در حوزه اربعین کار ستادی و حاکمیتی را به بهترین وجه انجام دادند افزود: در سیل گذشته ۲۶۰ هزار قرص نان توسط موکب‌ها تهیه شد و در اختیار سیلزدگان قرار گرفت.

وی گفت: ۹۵ تن آرد را مواکب مدیریت کردند و به دورترین نقاط از خرمشهر و سوسنگرد تا سیستان و بلوچستان و لرستان و شهر پلدختر توزیع کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان نیز هر شب ۳۲۰ غذای گرم برای سیلزدگان روستای شیرگ آقا سربیشه طبخ و توزیع شد و در سیستان و بلوچستان مواکب به مدت یک ماه به روزه داران سیلزده خدمت ارایه کردند.

وی اظهار داشت: ۴۲ موکب استان خراسان جنوبی در اربعین امسال به زایران حسینی در مسیر نجف به کربلا و شهر کاظمین خدمت‌رسانی خواهند کرد.

جوینده گفت: سال گذشته ۳۴ موکب در ایام اربعین حسینی فعالیت داشتند که امسال علاوه بر افزایش چشمگیر، یک موکب هم در شهر خضری به زایران در حال بازگشت ارایه خدمت خواهد کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر ۱۲۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام که سال گذشته آماده کردیم، امسال ۸۰ حمام و ۱۸ سرویس بهداشتی افزوده شده است که امیدواریم در شهر کاظمین زائران با مشکلی در این حوزه مواجه نباشند.

وی گفت: ماموریت داده شد که برای ۲۰ هزار زائر غذای گرم آماده کنیم اما با ساماندهی و استقبال مردم استان برای ۳۵ هزار نفر در هر وعده غذای گرم طبخ خواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی افزود: هر زائر که وارد سایت خراسان جنوبی شود، بدون دریافت خدمات بیرون نخواهد رفت.

وی اظهار داشت: ۱۲۰ دستگاه کامیون برای انتقال امکانات نیاز بود که تاکنون ۲۰۰ کامیون اعلام آمادگی کردند و توقف ۲۰ روز هر دستگاه حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه دارد که رانندگان به صورت رایگان خدمات می‌دهند.

وی بیان کرد: استان‌های دیگر برای انتقال به شدت با مشکل مواجه هستند و حتی کرایه پرداخت می‌کنند اما خراسان جنوبی مشکلی در زمینه حمل و انتقال ندارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی افزود: در مرکز استان با ابداع از سوی خواهران برای دریافت تسهیلات تاکنون ۴۵ دستگاه کولر خریداری و به ستاد تحویل شده است که این اقدام فقط از دست مردم بر می‌آید و دولت به تنهایی نمی‌تواند اقدام موثری در این زمینه انجام دهد.

وی با بیان اینکه مردم خودشان متولی می‌شوند و کار زائر را پیگیری می‌کنند گفت: اغلب موکب‌ها مربوط به هیات عزاداری است.

جوینده اظهار داشت: در اربعین امسال یک بیمارستان کامل در کاظمین مستقر شده و با اینکه پزشکان مشکل مرخصی دارند اما ۲۰ روز خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارایه می‌کنند.

وی گفت: در یکی از مواکب هم فرزندان شهید فعالیت دارند که در ارتباط با زیارت نیابتی شهدا اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۸۰ تن آرد پخت خواهد شد تصریح کرد: یک شهر ۲۰ هزار نفری در این مدت اداره و خدمات رفاهی و پزشکی ارایه خواهد شد.

مواکب خراسان جنوبی هر سال عمده فعالیت خود را در شهر کاظمین ارایه می‌دهند.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.