به گزارش ایرنا،   در بیان اهمیت موضوع رسانه، مقام معظم رهبری می‌فرمایند: امروز در مواجهه با دشمن باید ابزار مقابله با دشمن را شناخته و از همان ابزار ‌استفاده کنیم، در حال حاضربا توجه به هجمه وسیع دشمن برای القای فرهنگ غرب و غربگرایی، رسانه سنگر مقدم در مقابله با تهاجم فرهنگی است و از وظایف خطیر بسیج رسانه این است که انقلاب اسلامی را فراتر از مرزهای کشورمان بدانیم و صدای انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان برسانیم.

بسیج رسانه فصل مشترکی برای تعامل رسانه ها

معاون فرهنگی سپاه عاشورا در مراسم تودیع و معارفه مسوول بسیج رسانه آذربایجان شرقی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خبرنگاران پیش قراولان عرصه حفظ ارکان نظام هستند، اظهار داشت: اگر این جمله را با جملات بعدی رهبری کلید بزنیم، ایشان وظیفه و رسالت خبری را با افزایش آگاهی مردم گره زده‌اند، می‌توان به اهمیت این شغل پرداخت.

هادی هاشمی با بیان اینکه هوشمندی رسانه نقطه عطف نظام است و در آینده نظام و دیدگاه دنیا اثرگذار خواهد بود، افزود: رسانه یکی از ابزارهایی است که کارکرد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی را تحت تاثیر قرار دهد.  

وی گفت: اگر قرار بر این است که گفتمان رهبری و تمدن اسلامی را به دنیا صادر کنیم، باید خبرنگاران بینش صحیح خود را به نمایش گذارند.  

معاون فرهنگی سپاه عاشورا با اشاره به جایگاه بسیج رسانه به عنوان رسانه فعال و هوشمند، اضافه کرد: بسیج رسانه تلاش بر این دارد تا فصل مشترکی برای تعامل و هماهنگی رسانه‌ها باشد.

ویژگی بسیج رسانه توجه به منافع ملی است

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم گفت: یکی از ویژگی‌های بسیج رسانه توجه به منافع ملی است و آن را همیشه به منافع حزبی و شخصی ترجیح داده‌اند.

مرتضی صفری با تاکید بر اینکه توصیه رهبری در دیدارهای مختلف روی تشکیل جبهه است و همیشه رسانه را مقابل دشمن با تجهیزات تکمیل می‌بیند، افزود: با دشمنی با زیرساخت و هوشمند روبه‌رو هستیم که باید با سرمایه اندک در حوزه مظلوم فرهنگی باید مقابل آنها ایستاد.  

وی ادامه داد: در دو سال اخیر زیر شدیدترین فشارهای روانی عملیاتی دشمن هستیم تا بلکه از داخل نظام را تحت استحاله بگذارند.  

صفری با تاکید بر اینکه دشمن تلاش می‌کرد تا با فشارهای خود یک ناامنی مدنی در کشور ایجاد کرده و یک انقلاب رنگین ایجاد کند، گفت: یکی از دلایلی که باعث شد تا آنها به اهداف خود نرسند را می‌توان کارکرد مجموعه رسانه‌های ذیل انقلاب نامید.  

وی افزود: یکی از ویژگی‌های بسیج رسانه و سایر رسانه‌ها روی توجه به منافع ملی است و آن را همیشه به منافع حزبی و شخصی ترجیح داده‌اند.  

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه نیازمند تربیت نیروهای انقلابی و فعال رسانه‌ای در شان انقلاب هستیم، گفت: یادگیری روزنامه‌نگاری چند رسانه‌ای و سایبری از جمله موضوعات اساسی کل جهان است که بسیج رسانه می‌تواند با تربیت نیروهای اصلح این امر را تحقق بخشد.  

بسیج رسانه به عنان سپهر رسانه ای فعالیت می کند

رییس خبرگزاری ایرنا مرکز آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: در شان و جایگاه بسیج نیز همین گنجد که هماهنگی بین همه اقشار ایجاد کند که بسیج رسانه نیز به عنوان سپهر رسانه‌ای استان فعالیت کرد.

محمد عزیزی‌راد افزود: بسیج رسانه استان در سطح کشور جایگاه خوبی دارد و در سطح استان قدم‌های زیادی برداشته است به طوریکه توانسته تا رسانه‌ها را به هم نزدیک کند.  

وی با بیان اینکه ۴۱۰ عنوان رسانه مکتوب و آنلاین در استان وجود دارد، گفت: هماهنگی بین این رسانه‌ها یک هنر را می‌طلبد.  

دبیر جشنواره ابوذر بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در شان و جایگاه بسیج نیز همین گنجد که هماهنگی بین همه اقشار ایجاد کند که بسیج رسانه نیز به عنوان سپهر رسانه‌ای استان فعالیت کرد.  

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها افسران جنگ نرم هستند، گفت: در حال حاضر نام جهان را جهان رسانه‌ای می‌نامند به طوریکه این نقش رسانه است که می‌تواند یک جای ویرانه را بهشت نشان دهد و برعکس یک جای بهشت را ناامن نشان می‌دهد.  

عزیزی‌راد ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی در بستر رسانه تلاش می‌کنند تا ایران را بد جلوه دهند به طوریکه یک توریست ژاپنی به ایران آمده و با خود نان می‌آورد و دلیلش این است که به او القا کرده بودند که در ایران چیزی برای خوردن پیدا نمی‌شود.  

وی با اشاره به خدمات بسیج رسانه استان و استمرار آن در مدیریت جدید، گفت: در جشنواره ابوذر با حداقل امکان کارهای بزرگی صورت گرفت و همچنین بازدید از دفاتر رسانه‌ها نیز یکی دیگر از کارهای بسیج رسانه بود.  

عزیزی‌راد راه‌اندازی پاتوق رسانه به همت بسیج رسانه را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این پاتوق رسانه‌ها دور هم جمع شده و به بحث و آموزش می‌پردازند و قطعاً چندین اقدام جدید نیز انجام خواهد گرفت.  

۶۱۲۰/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.