سید احمد عبودتیان عصر جمعه در گردهمایی فعالان فرهنگی خراسان جنوبی در بیرجند افزود: امروز امید رهبری برای پیشبرد آرمان‌های انقلاب به جوانان مومن انقلابی است و در این زمینه کسی کار و فعالیتش تاثیرگذار است که به منبع اصلی حقیقی متصل‌تر باشد.

وی بیان کرد: بعد از وصیت‌نامه امام خمینی (ره)، بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان دومین سند مکتوب و عالی‌ترین اسناد جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی قرارگاه خاتم الاوصیا گفت: امروز خودجوش و آتش به اختیار بودن یک تشخص و جایگاه اجتماعی بین جوانان ما شده‌ است و جوانان مومن و انقلابی یک شخصیت در جامعه هستند که حرکت انقلابی خود را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب در دوره‌ای صادر شد که کمترین توجه به جوانان می‌شود و از نگاه سیاسیون ما در یک جایگاه بسیار پایین قرار داریم ولی از نگاه حرکت‌های مردمی و انقلابی در نقطه اوج قرار داریم.

عبودتیان بیان کرد: این بیانیه حساب شده، صادر شد و مقام معظم رهبری جامعه هدف خود را می دانند و مخاطب خودش را در این چند ساله خوب شناخته است.

وی اظهار داشت: هرچقدر به خدا متصل‌تر باشیم پیروزی و تاثیرگذاری ما بیشتر خواهد بود امروز اصلی‌ترین مساله برای موفقیت جبهه انقلاب، اخلاص و کار برای خدا است.

وی گفت: تنها کاری ماندگار می‌ماند که از منبع حقیقی خدای متعال نشات گرفته باشد و شهادت شهید حججی نمونه ای از این موضوع است.

دبیرکل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی افزود: جریان مدافعان حرم نمونه‌ای از ظهور جریان پیشرانی است که در این چند سال خودش را در انقلاب نشان داده چرا که بخش عمده شهدای مدافع حرم غیرنظامی و انقلابی بودند.

وی اظهار داشت: گام اول انقلاب را شهدا به خوبی برداشتند و رقم زدند و فصل مشترک آنان تقوا و نیروی معنوی آنان است.

عبودتیان گفت: ما نیز برای موفقیت در گام دوم انقلاب باید متصل به خداوند باشیم و همواره اقدامات شهدا الگوی عملی ما باشد.

استاد حوزه و دانشگاه هم در این همایش گفت: عید غدیر عید مطلق، بی نظیر و شادترین روز سال است.

آیت‌الله سید محمد قائم‌مقامی افزود: ارتباط تاریخی بین غدیر تا عاشورا تنها ۵۰ سال است که عاشورا غم بارترین روز هر سال است و چه اتفاقی رخ داده که جامعه اسلامی از یک وضعیت عید در مدت کوتاهی به یک وضعیت عزا رسیده است.

وی بیان کرد: روز غدیر عالمیان به ندای خداوند پاسخ منفی دادند و از این هنگام فاجعه‌ای رخ داد که عاشورا حاصل آن است و پاسخی منفی که به حقیقت جانشینی علی (ع) داده شده، نطفه عاشورا را بست.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: روز غدیر که شادترین روز سال است رگه‌هایی از غم در آن است و آن غم، انکار عالمیان در مقابل حقیقت است.

وی ادامه داد: بعد از جریان عاشورا نیز یک بیداری حاصل شد و بعد از گذشت سال‌ها از واقعه کربلا واقعه عظیم انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

آیت‌الله قائم مقامی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران با محوریت جریان غدیر، امامت و ولایت برای ادامه بیداری بشر فعالیت دارد.

همچنین در این آیین مجتبی ذاکریان به عنوان دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان جنوبی معرفی و از خدمات محمد مطهری فر تقدیر شد.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.