امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه نماز جمعه یکی از موهبت های الهی برای جامعه اسلامی است، افزود: نماز های جمعه در طول چهل سال گذشته در کنار همه بخش ها و قوای کشور، در خدمت رسانی به مردم و نظام اسلامی تلاش های بسیار خوب و دستاورد های بزرگی داشته است.

  به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در دیدار با روسای ادارات شهرستان به مناسبت فرا رسیدن سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور پس انقلاب شکوهمند اسلامی، اظهار کرد: نماز جمعه یکی از موهبت های الهی برای جامعه اسلامی است که به لطف خداوند متعال امسال چهلمین سال برگزاری آن را سپری می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود: نمازهای جمعه در طول چهل سال گذشته در کنار همه بخش ها و قوای کشور، در خدمت رسانی به مردم و نظام اسلامی تلاش های بسیار خوب و دستاورد های بزرگی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: لذا نماز جمعه را به عنوان یک فرصت مهم باید مغتنم شمرده و نسب به آن اهتمام و نگاه ویژه ای داشته باشیم؛ نماز جمعه در کنار آثار و برکاتی که داشته، ظرفیت های گسترده ای برای جمهوری اسلامی ایجاد کرده است.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه برای نماز جمعه در نظام اسلامی جایگاه بسیار گسترده و اثر گذاری در همه بخش ها قائل هستیم، اظهار کرد: با توجه به آنچه که در این چهل سال بدست آمده، اگر از همه ظرفیت های نماز جمعه در سراسر کشور استفاده شود، پیشرفت و دستاوردهایمان بیشتر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلیمن شمس الدین بیان کرد: در شرایط فعلی و با توجه به تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی، برای انجام کارها موانعی وجود دارد و مردم هم این موانع را درک می کنند؛ اما تلاش و پیگیری مسئولان برای رفع این موانع و انجام کارها به مردم احساس آرامش، اعتماد و امیدواری می دهد.

وی ضمن تشکر از همه مسئولان و فرماندار پر تلاش و ولایی شهرستان جهت حضور و همراهی در نماز جمعه، خاطرنشان کرد: امیدواریم این حضورها پر رنگ تر، قوی تر و گسترده تر شود.

امام جمعه بندرانزلی توجه به معنویات را یکی از مسائل مهم در زندگی همه خصوصا مسئولان دانست و تاکید کرد: اثر گذاری معنوی در جامعه یک رکن اصلی در نماز جمعه است و تقدم عبادی بر سیاسی بیانگر اهمیت بُعد معنوی نماز جمعه است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کرد: بار معنوی و آثار نماز جمعه که سرآمد همه نماز هاست، خیلی زیاد است و طبق روایات، آثار و برکات فراوانی برای حضور در نماز جمعه قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه به دلیل اثر معنوی که دارد بسیار مهم است، عنوان کرد: ما مسئولان برای موفقیت در خدمت گذاری، بیشتر از مردم نیاز به معنویات داریم؛ لغزش ما فردی نیست و پای دین و نظام نوشته می شود و این معنویت از ما صیانت می کند.

امام جمعه بندرانزلی ادامه داد: اگر این معنویات در زندگی ما قوت پیدا کرده و راسخ شود، امدادهای غیبی و کمک های الهی در انجام وظایف و خدمت رسانی شامل حالمان می شود؛ همانطور که در دوره های مختلف این موضوع را تجربه کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین با بیان اینکه فرماندار حضور و پیگیری شان در نماز جمعه نسبت به بعضی مسئولان قبلی بیشتر و پر رنگ تر است همچون میز خدمتی که در نماز جمعه روز گذشته برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت نماز جمعه بسیار بالاست و اینکه خدمت به مردم در کنار نماز جمعه ها فعال شود یک ظرفیت فوق العاده است؛ مردم می توانند در یک فضای معنوی از نزدیک با مسئولان ارتباط برقرار کنند و پیگیر حل مشکلاتشان باشند و اگر این ارتباط تداوم پیدا کند محسنات فراوانی خواهد داشت.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کرد: تریبون و فضای نماز جمعه در اختیار همه مسئولان شهرستان برای ارتباط با مردم، ارائه گزارش عملکرد، برگزاری میز خدمت، نمایشگاه، کارگاه آموزشی و … است و ما استقبال می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کرد: استفاده از این ظرفیت و اثرگذاری آن می تواند برای نظام و جمهوری اسلامی مفید باشد، در رابطه با نماز جمعه امیدواریم در انجام آنچه وظیفه و تکلیف ما می باشد و موجب پیشرفت نظام می شود ان شاءالله موفق عمل کنیم.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری نماز جمعه را به عنوان قرارگاه فرهنگی معرفی کرده و بر این مسئله تاکید داشته اند؛ مجموعه های فرهنگی شهرستان باید بیشتر کنار نماز جمعه باشد، کمک کنند و آن را به عنوان مرکز فعالیت هایشان قرار دهند.

امام جمعه بندرانزلی در پایان با بیان اینکه دو مقوله شرکت و مشارکت در نماز جمعه وجود دارد، خاطرنشان کرد: تنها شرکت کردن کافی نیست، بلکه مجموعه دستگاه ها علاوه بر شرکت در برگزاری نماز جمعه نیز مشارکت داشته باشند که ستاد باید این هماهنگی را انجام بدهد .

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.