امام جمعه گلپایگان گفت: نماز جمعه فقط نماز روز جمعه نیست، بلکه یک نهاد است و امام جمعه به عنوان نماینده ولی فقیه ناظر بر اتفاقات سیاسی و اجتماعی، انحرافات و مبارزه با توطئه ها است.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان در گلپایگان، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی کرامتی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گلپایگان، اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در معدود شهرهایی که نماز جمعه برگزار می شد قم و گلپایگان بود و سپس بعد از انقلاب به فرمان امام خمینی (ره) نماز جمعه در کل کشور دایر شد و اکنون ۹۰۰ نماز جمعه در سراسر کشور خوانده می شود.
وی با بیان اینکه نماز جمعه مرکز انقلابیون، نشر تفکرات انقلابی و بصیرت افزایی و ... است، افزود: نماز جمعه فقط نماز روز جمعه نیست، بلکه یک نهاد است و امام جمعه به عنوان نماینده ولی فقیه ناظر بر اتفاقات سیاسی و اجتماعی، انحرافات و مبارزه با توطئه ها است و برخی اوقات باید ورود میدانی کند و جلوی این اتفاقات را بگیرد. 
امام جمعه گلپایگان اضافه کرد: برخی اوقات اتفاقاتی می افتد که اگر امام جمعه و روحانیت نباشد می بلعند و می خورند و چنان توطئه می کنند که مردم در سرگردانی می مانند.
وی به پنج مرداد، سالروز برگزاری نماز جمعه در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: نماز جمعه از برکات نظام جمهوری اسلامی است و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در سراسر کشور تحت اشراف مقام معظم رهبری، نقش آفرین است.
حجت الاسلام کرامتی با تاکید بر اینکه افرادی که حضور مداوم در نماز جمعه دارند باید تشویق شوند، خاطر نشان کرد: برخی به بهانه های مختلف از جمله بهانه سیاسی، مثلا امام جمعه را قبول ندارند، به نماز جمعه بی تفاوت هستند البته اینها بهانه است، این افراد توفیق حضور در نماز جمعه را ندارند.
کدخبرنگار: ۱۳۰۸۳

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.