به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مرتضی بیگ زاده روز یکشنبه در نشست تخصصی تحلیلی محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران در سالن اجتماعات کوثر سازمان تبلغیات اسلامی بوکان اظهار داشت: کلمات و جملات این بیانیه محصول ‏سال‌های متمادی پژوهش است که باید مورد بررسی قرار بگیرد و در جامعه عملیاتی شود و در این راستا دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در حوزه ‏علم و پژوهش رسالت بزرگی بر عهده دارند.
بیگ زاده بیان کرد: بر مبنای دیدگاه مقام معظم رهبری می‌توان با حفظ اصول و ارزش های انقلاب مسیر ترقی و عزت کشور را با رفع نواقص و کاستی‌های آن دوباره به خوبی به حرکت درآورد.
وی به شاخصه‌های بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: این بیانیه تحلیلی در خصوص تحولات جمهوری اسلامی ایران در ‏عرصه‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی عمیق و دقیق است.‏
مسوول پژوهشکده امام خمینی (ره) در ارومیه با اشاره به محتوای این بیانیه اضافه کرد: دلایل شکل‌گیری انقلاب اسلامی و استمرار و مقایسه آن با سایر انقلاب‌ها در مواجهه با ملت‌های دیگر به روشنی مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفته ‏است.‏
حجت‌الاسلام بیگ زاده با بیان اینکه مهم‌ترین شعار انقلاب اسلامی توجه بر توان و ‏استعدادهای داخلی و همچنین نفی سلطه و مبارزه با استکبار و ‏استعمار است، ‏افزود: انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با سایر انقلاب‌ها بزرگترین و مردمی‌‏ترین انقلاب جهان است که با تکیه بر اصول اعتقادی بدون خیانت به آرمان‌ها و ملت آن استمرار پیدا کرده و بر شعارهایش پایبند بوده ‏است.
وی بیان داشت: جوانان مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور هستند و ایران اسلامی در 40 سال گذشته با تکیه بر عزم و اراده این نسل توانسته مسیرهای دشوار ترقی را بپیماید.
وی افزود: در زمینه این بیانیه وظیفه داریم با مشخص کردن سر فصل های مختلف آن به برنامه سازی اقدام شود و برای عملیاتی کردن بیانیه مهم رهبر معظم انقلاب نیاز به جلسات تخصصی زیادی است.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب در بهمن ماه سال گذشته با صدور بیانیه گام دوم انقلاب، ضمن تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه گذشته، توصیه‌های اساسی به‌ منظور جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی ارایه فرمودند.
در نشست تخصصی تحلیل محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران سرپرست فرماندار بوکان، اعضای شورای اداری و اعضای شورای اسلامی شهرهای بوکان و سیمینه و جمعی از اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
7510/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.