به گزارش ایرنا، سردار مسعود خرم نیا عصر روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانده انتظامی سردشت که در سالن مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) اظهار داشت: تبیین امر به معروف و نهی از منکر از اهداف مهم قیام امام حسین(ع) در نهضت عاشورا بود و همه ما باید ادامه دهنده راه این امام بزرگوار باشیم.

وی ماه محرم را فرصتی مغتنمی برای عمومی شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و افزود: برای این امر مهم، امر به معروف و گسترش معروفات باید در موازات هم باشد.

وی با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی که امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه‌ای همگانی و متقابل می‌داند که بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت است افزود: اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر جاری و ساری شود بسیاری از منکرات در جامعه از بین خواهد رفت.

سردار خرم‌نیا با بیان اینکه بعد از ۱۴ قرن هنوز جوشش خون امام حسین (ع) ادامه دارد و هیچگاه متوقف نشده است، اظهار کرد: در پرتو جوشش خون امام و یاران باوفایش وظایف و تکالیف خطیری بر عهده جامعه اسلامی است که باید بر آنها آگاه بود و اجرا کرد.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر پلیس موجب پویایی و قوام و دوام آن خواهد شد از مردم خواست تا بر عملکرد پلیس و فعالیت‌های آن نظارت داشته باشند.

فرماندار سردشت نیز در این مراسم گفت: قیام امام حسین (ع) گفتمان جدیدی را به صورت ماندگار در دنیا آغاز کرد که هر روز و هر سال در جهان گسترده‌تر و فراگیرتر می‌شود.

اقصی نخشی‌پور با بیان اینکه نهضت مقدس جمهوری اسلامی از ثمرات نهضت و قیام امام حسین (ع) است، افزود: گفتمان مدیریت اخلاق محور در جامعه، گفتمان جدیدی برگرفته از قیام امام حسین (ع) است که با یک رویکرد اخلاق محور، مردم محور و حرکت برای امر به معروف و نهی از منکر استوار است.

وی بیان کرد: امر  به معروف و نهی از منکر به عنوان یک موضوع مهم اجتماعی باید با عزت و احترام در تمام زمینه‌ها در جامعه اجرا شود.

امام جمعه سردشت نیز در ادامه فضای امید و نشاط در جامعه و نقش جوانان در تامین امنیت را ۲ نکته مهم بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی با اتکا به جوانان متدین، انقلابی می‌تواند با روش‌های صحیح با منکرات برخورد و جایگاهش در بین مردم را ارتقا دهد.

ماموستا محمد واوی با بیان اینکه بخش عمده ای از نظم، امنیت و آرامش جامعه مرهون فعالیت، تلاش و زحمات نیروی انتظامی است افزود: بدون برقراری امنیت زندگی، کار، تلاش و آرامش در جامعه معنی ندارد و مردم نمی‌توانند احساس آرامش و آسایش کنند.  

در پایان از تلاش‌های «سرهنگ فیض‌الله علیزاده» تجلیل و «سرهنگ دوم موسی بهاری» به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی سردشت معرفی شد.
۷۵۶۲/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.